Resistentie tegen het HIV virus?

Laatst hoorde ik een verhaal, het kwam er op neer dat een man genezen werd van HIV omdat hij stamcellen had gekregen van een persoon die HIV resistent was. Er werd toegevoegd dat een zeer klein percentage van de bevolking resistent is tegen het HIV virus. Ik heb hier echter nog nooit eerder van gehoord en vermoed dat het een broodje aap verhaal is.

Weet hier iemand of er daadwerkelijk mensen bestaan die resistent zijn tegen het HIV virus?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Eerdere 'genezingen van hiv' bleken voorbarig, maar dit keer lijkt het echt, dankzij behandeling tegen kanker.
Timothy Brown is een medisch wonder en hij reist de wereld over als ambassadeur van de hoop. De 45-jarige Amerikaan is de enige mens die is genezen van hiv, bizar genoeg doordat hij naast hiv ook leukemie kreeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit bestaat. Je hebt dan 2 "kapotte" CCR5 gen kopieën en hierdoor ben je vrijwel resistent tegen HIV. Als je dit kunt transplanteren kun je dus iemand anders ook resistent maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
To read this story in full you will need to login or make a payment (see right).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke +