Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn zoon vroeg me laatst naar " hoe hij was" toen hij nog jong was.. ik schrok toen ik besefte hoe weinig ik me herinnerde..is dat normaal?

Ik heb het nodige meegemaakt in die tijd en vraag me nu serieus af of ik me niet meer had kunnen herinneren als dat alles niet was voorgevallen..ik vond het echt erg dat ik hem niet zoveel meer kan vertellen en ben nu aan het denken en denken over die tijd maar er komt niet veel meer bovendrijven..ga nu aan de lsag met foto's maar dan nog zit het me dwars..is dit herkenbaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Heel herkenbaar.

Het geeft mij vaak een soort van schuldgevoel als ik dingen niet meer weet, waarvan ik dacht dat het normaal was als je dat wel allemaal weet.
Zoals dingen met eerste tandjes, eerste stapjes, eerste schoentjes, eerste schooldag.

Soms vertellen mijn zonen dingen over hun jeugd,
of praten ze er met elkaar over, en dan denk ik
"maar dat weet ik allemaal niet".

Was ik wel een goede moeder?
Heb ik wel genoeg opgelet toen ze klein waren?

Maar nu denk ik:
De periode dat je kinderen klein zijn is veel veel mensen een hele drukke tijd. Juist een tijd waar normaal gesproken al zo veel gebeurt, met jezelf, met je omgeving, vrienden, kennissen, werk etc.
Je kunt niet alles onthouden.

Gelukkig maakte ik veel foto's, liet daarvan meteen vaak DRIE afdrukken maken, dus heb voor ieder van hen een reeks albums, met verhaaltjes, hun schoolwerk etc.
Die kregen ze mee toen ze het huis uitgingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, dat vind ik heel herkenbaar; als je veel hebt meegemaakt, dan heeft dat een enorme impact op je leven. Wellicht dat je herinneringen bij het bekijken van foto's van je zoon weer naar boven komen. Ik wens je succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het maakt in principe niet uit of je veel of juist niet veel hebt meegemaakt. De bay- en kindertijd is een drukke tijd. Juist daarom loop je vaak op de automatische piloot.
Ik schrok er zelf vorig weekend ook van toen ik oude foto's terug keek. En ook met oude filmpjes. Er komen karaktertrekken van de kinderen in voor die je al helemaal vergeten was. Dan begin je aan jezelf te twijfelen. Ben ik wel een goede ouder? Als ik dan naar ze kijk en hoe ze zijn geeft mij dat alleen maar een bevestiging. Ja. Ik ben een goede ouder.
Het is dus niet belangrijk hoeveel jij je herinnert van toen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor heel herkenbaar,overkomt iedereen. Ik heb dat met vakanties van paar jaar geleden, als ik nu dde foto's zie komen dingen naar boven waar ik nooit mer aan gedacht had.
En dat je je niet alles van je kinderen kunt herinneren is ook normaal, sommige dingen blijven in het geheugen gegrift, anderen niet. Ik herinner me uitspraken en daden van nichtjes, waarvan de moeders niets meer weten (en die waren er toch bij op dat moment)
(Lees meer...)
anneliez
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing