Is het plaatsen van een spiraal pijnlijk als je al een kindje heb gehad?

De pil werkt niet bij mij en nu wil ik mischien een spiraal, alleen ben erg bang dat het heel erg pijnlijk is. Ik heb 5 maanden terug een kindje gekregen. Doet et minder pijn omdat mijn baarmoedermond al een keer open is geweest?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een beetje pijnlijk,maar hooguit een minuut
Gaat heel snel hoor

Antwoorden (3)

Nee juist niet. het gaat makkelijker omdat je baarmoedermond al een keer open is geweest. Ik heb er pas een gekregen en het viel mij erg mee. Het enige wat even pijn doet is als ze je baarmoeder gaan opmeten met een stokje om te kijken hoe diep hij geplaatst moet worden. Dan krijg je krampen maar die zakken al snel weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het inbrengen kan pijnlijk zijn, dit verschilt per vrouw. Aangeraden wordt om een uur voor het inbrengen 1000 mg. paracetamol in te nemen. Ibuprofen 600 mg. mag ook. Je kan je daarna ook nog duizelig voelen.

Toegevoegd na 34 seconden:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/78123-spiraaltje-plaatsen-verwijderen-en-bijwerkingen.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is per vrouw verschillend denk ik. Lekker antwoord hè, daar heb je wat aan :). Bij mij werd door de dokter het advies gegeven om van te voren paracetamol te slikken. Dit was ik echter vergeten. De pijn viel me mee, het opmeten zoals hierboven beschreven is idd het vervelendst, daarna heb je een beetje een zeurend gevoel in je buik, als bij een menstruatie.