Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er schimmel gevaar door weg gepropte natte jassen in zakken tegen hoofdluis?

Op de school van onze kinderen worden sinds de start van het nieuwe schooljaar de zogenaamde luizenzakken gebruikt. Nu is mijn mening dat als je, zeker tijdens de natte jaargetijden, de natte kledingstukken in deze zakken propt en vervolgens de zak afsluit deze onvoldoende kan ventileren en drogen waardoor micro organismen de kans krijgen zich te ontwikkelen. De kleding zit immers een schooldag opgefrommeld in deze zak in een vaak warme omgeving.

Eigenlijk is de vraag hier tweeledig; 1 bestaat dit gevaar en is mijn mening gegrond en 2, is hier onderzoek naar gedaan of zijn hier ervaringen van bekend?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
979

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb het idee,dat schimmel niet zo snel ontstaat. De natte jassen zullen toch wel wat langer in zo'n zak moeten zitten,willen ze gaan schimmelen. Maar ideaal is het idd niet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de zak is gemaakt van polypropeen en dus ventilerend en speciaal voor tegen vochtige jassen zie website voor meer informatie daar staat alles in over de cape
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze zak is van een bepaald soort stof gemaakt en kan daardoor wel ademen.

En als het goed is zit het niet de hele dag in deze zak. Tussen de middag gaan ze naar huis of blijven over en gaan regelmatig tussen de middag na buiten.

Ik heb geen opmerkingen gehoord op school.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding