mag een zorgverzekering eind 2011 nog een rekening sturen voor zorg dat eind 2010 heeft plaatsgevonden?

in 2010 heb ik mijn eigen bijdrage voor zorg geheel opgemaakt. In 2011 niet, nu kreeg ik in december 2011 nog een rekening van zorg uit 2010. Dit gaat nu van mijn eigen bijdrage van 2011 af en moet ik dus zelf betalen. Mag dit wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, dat mag niet. Ze mogen wel nu de rekening nog sturen maar niet van je eigen bijdrage van dit jaar afhalen want je eigen bijdrage geldt voor het jaar waarin je die zorg hebt gehad.
Zou een goeie bak zijn als instellingen dat op gaan sparen.

Bel je zorgverzekeraar en leg het voor. Vraag of zij contact met de instelling willen opnemen als je dat zelf lastog vindt.
Willen ze dat niet, ga dan naar zorgbelang, die regelen het perfect voor en met je.

Eerste antwoord is non-sence!