Helpt ijs tegen keel ontsteking ?

ik heb ergens gehoord dat ijs eten help tegen keel ontsteking

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (5)

Nee je kunt beter thee met honing drinken.En een antibiotica kuurtje halen bij de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thee is goed.
Anti biotica kuur is overdreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een echte keelontsteking hebt dan kan je daar flink last van hebben en dan is een kuurtje wel fijn zodat het over gaat.
bedankt voor de -
Nee het helpt niet echt als je bedoelt dat het de ontsteking remt, maar het verkoelt waardoord e pijn minder wordt
anneliez
12 jaar geleden
er word hier gezegt dat het even helpt: http://www.goeievraag.nl/vraag/helpt-softijs-keelpijn.155721

Toegevoegd na 2 minuten:
het geeft een lekker gevoel voor je keel en helpt klein beetje tegen de zwelling

Toegevoegd na 9 minuten:
ik heb nog even opgezocht wat je kan helpen:

Kruidenthee blijft het ultieme middel tegen langdurige keelpijn. Vooral thee op basis van zoethout verzacht de pijn en biedt alle nodige weerstand tegen bacteriën en virussen. Om nog een extra dosis vitamine C op te nemen, kun je ook een flinke citroen in elke tas thee uitknijpen.

en: Nu ja, te veel zout is nooit gezond. Maar laten we niet vergeten dat zout heel wat heilzame werkingen heeft. Zo is het ideaal om een rauwe keel te verzachten. Los het op in wat warm water en gebruik het om eens flink mee te gorgelen. Het zout doodt de bacteriën in je keel en stimuleert de bloeddoorstroming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verzacht de pijn, ook na een operatie,b.v. aam je amandelen. Maar het effect duurt niet erg lang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ijs helpt als verkoeling, maar niet als genezing.
Net als:
Veel drinken, zuigen op een zuurtje, de keel vochtig houden.

•Een keelontsteking heeft over het algemeen een gunstig natuurlijk beloop met spontane genezing binnen zeven dagen. Bij de meeste patiënten volstaat het geven van voorlichting in combinatie met adequate pijnstilling.

Je kunt dus een paracetamol nemen of iets anders tegen de pijn.

En als het langer dan een week duurt, of de pijn wordt na 4 dagen erger: dan even naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja en dan krijg je alsnog een antibiotica kuurtje haha