Wat is een "knoop" in je spieren?

Hallo allemaal,

Je hoort mensen wel eens zeggen dat zij een "knoop" in hun spieren hebben.

Wat bedoelen ze hier precies mee en hoe word de "knoop veroorzaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

spieren en weefsel hebben een soort stofwisseling, zoals je wel kent; voedingstoffen zorgen voor energie, energie word verbrand en dit zorgt weer voor afvalstoffen.
Als een spier word overbelast, door werk of stress. emotionele belasting, werkt het deze stofwisseling tegen en blijven deze afvalstoffen op bepaalde plekken zitten/ hopen zich op (vaak schouders/ onderrug) , deze ophopingen of verkrampingen zijn wat je noemt 'knopen'.

Goeie masseur zoeken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, gaaf! bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (2)

Een knoop in je spieren wordt gezegd als iemand kramp heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een kleine verkramping in de spieren. Lees deze link maar eens door.