Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou het mogelijk zijn dat mijn oogkleur nog gaat veranderen?

Ik heb nu namelijk grijs/groen/blauwe ogen, en ik vroeg me af of dit ooit 1 kleur gaat worden. (ik ben 16)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
803

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

In principe staat je oogkleur al vrij vroeg in je leven vast. In de eerste jaren wil er nog wel wat veranderen, maar op je 16e zal er geen grote verandering meer optreden. Wel kan de kleur onder invloed van de zon wat veranderen, maar dat trekt weer weg als je een tijdje minder zon ziet. Net zoals met je huid eigenlijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag is al eerder gesteld, maar omdat dat al twee jaar geleden is, zal het niet zo'n probeem zijn.

http://www.goeievraag.nl/vraag/kleur-ogen-veranderen.6888

De meningen verschillen dus.
Jammer genoeg wordt er bij de antwoorden nergens een betrouwbare bron gegeven.

Hier is een soortgelijke vraag beantwoord door: Anne de Pagter, kinderarts in opleiding.
Zij zegt dat het niet kan.

http://www.willemwever.nl/vraag_antwoord/het-menselijk-lichaam/kan-de-kleur-van-je-ogen-veranderen-als-je-al-7-bent
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het niet, wel dat de ene kleur meer uitkomt op en bepaald moment dan de andere kleur. Als je bv bepaalde kleur kleding aan hebt of juist gebruind bent in de zon, kan de kleur van je ogen groener of grijzer lijken.
best leuk toch, om daarmee te experimenteren.
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Je kleur verandert niet zo snel maar je kan wel kleur lenzen nemen. dat zijn lenzen die je ogen de kleur geven die jij wil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding