Waarom doet het stoten van je teen zo ontzettend veel pijn?

Het stoten gaat meestal helemaal niet overdreven hard - als je je hand even hard zou stoten, zou je het bij wijze van spreken amper merken. Het stoten versus pijn staat volgens mij helemaal niet in verhouding.

Maar ik lig (letterlijk haha) dan dus even helemaal te creperen van de pijn, alsof die teen er ter plekke af zal vallen. Hoe kan dat??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Nou Jhijink, jouw tenen zijn een beetje verwend ;-). Ze zitten vrijwel altijd ingepakt, warm en beschermd in schoeisel. Onze handen zijn al "äfgehard", omdat die de hele dag voor zichzelf moeten zorgen. Die stoten we dus minder vaak en ze zijn ook niet zo kwetsbaar omdat ze vrijwel altijd bloot zijn. Als jij altijd op blote voeten zou lopen, dan zou het stoten van je teen ook niet meer als heel erg pijnlijk ervaren worden, omdat je er dan aan gewend was ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me erg aannemelijk en had ik misschien ook zelf kunnen bedenk hahaha! Zo eenvoudig gedacht....

Andere antwoorden (3)

Ik denk - maar ik weet het niet zeker want ik ben geen dokter - dat het komt doordat je teen zo klein is en er relatief veel gevoelszenuwcellen in zitten.

En als je echt zo'n pijn hebt als jij, zou ik even in de gaten houden of-ie niet gebroken is. Dat merk je dan vooral doordat je meteen weer gaat liggen (ja hahahaha) als je probeert op te staan :(

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik was nog helemaal niet klaar met mijn antwoord.
Maar goed... dat je weer gaat liggen komt dan dus door de pijn. Gaan staan met een gebroken teen is onmogelijk. Zo heb ik het tenminste ervaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha nou gelukkig is het na 3 minuutjes wel weer over 8-) Maar die 3 minuten dúren lang he hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oef, het lijkt me vre-se-lijk om een teen te bréken!! Ajajajajaj, het doet pijn bij de gedachte 8-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee keer. Dat ook nog ja.
Maar ik stootte wel vaker mijn teen - nu gelukkig niet meer (afkloppen!) - en na even creperen ging het altijd wel weer. Dus toen ik klaar was met liggen en dacht "Zo, het gaat wel weer, even opstaan.." ooooooh toen deed het pas écht pijn! Ben spontaan weer gaan liggen hahahaha ..kón gewoon niet anders. :-s Achteraf kan ik er wel om lachen. Maar toch voortaan GOED uitkijken waar je loopt, want dit wil je echt niet meemaken :|
Volgens mij is dat om 2 reden:
een teen is al bij al een klein lichaamsdeeltje dat dus sowieso kwetsbaar is.
Andere reden kan zijn dat je een gevoelig persoon bent en niet alleen het stoten van je teen maar ook het stoten van eender welk deel van je lichaam pijn kan doen omdat je gevoeliger bent voor pijnen dan soms andere personen dat zijn.
Ieder zijn 'pijngrens' is anders: de ene roept bij wijze van spreken auw als de wind op zijn aangezicht komt en de andere geeft geen ik als hij uit een boom valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt veel gevoelige cellen in je lichaam en die zijn verdeeld in sommige delen zittin er veel en in andere weinig je teen heeft er veel daarom is het z'on gevoelig lichaamsdeel