Wat kan ik tegen haaruitval doen?

Ik ben een jongen van 23 jaar en heb echt veel haar uitval. Het is niet erfelijk in mijn geval. Weet iemand wat ik eraan kan doen? Geen neppe middeltjes en shampoos want dat helpt. Ik hoop dat iemand mij kan adviseren waarmee ik verder op weg kan.

Alvast bedankt allemaal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

heb je elke dag gel in je haren ? dat kan ook een reden zijn als je heel veel uren elke dag gel in je haren hebt, dan krijgen je haren te weinig zuurstof. dat had de kapper mij zo gezegd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stress kan ook haaruitval veroorzaken. Misschien heb je dit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga hier eens mee naar je huisarts, deze kan eventueel met doorverwijzing naar een deskundige, de oorzaak onderzoeken en je gericht helpen, bij mannen schijnt dat eenvoudiger te zijn dan bij vrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien word je gewoon kaal, en nee kaalheid hoeft dan niet perse in de familie te zitten, het kan zijn dat je toevallig een gen hebt vroeg kaal te worden en dat kan op jou leeftijd al wel. Er zijn gevallen bekend van jongens die op hun 18e al kalend werden. Het kan ook heel erg snel gaan, wat wellicht bij jou het geval is als je snel kaal wordt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen prettig middeltje :
Je hoofdhuid elke avond insmeren met een doorgesneden ui ..
Ik weet van een man waarbij de haren terugkwamen
en die kende die truc van anderen die er ook baat bij hadden.
Veel succes !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het al eens aan je kapper gevraagd? Misschien gebruik je wel een verkeerde shampoo of zo. Of misschien gebruik je een bepaalde soort medicijnen, waar haaruitval een bijwerking van is. Meestal duidt het op gebrek aan weerstand. Het kan ook zijn dat je de hele week je haar niet kamt of borstelt. Als je het dan gewassen hebt, dan komen alle losse haren van de hele week ineens tegelijk. Dan lijkt het net alsof je haaruitval hebt, terwijl het gewoon in één keer alle haren van een week zijn, die normaal gesproken elke dag in je kam of borstel zouden zitten. Als dit allemaal niet het geval is, ga dan toch maar eens met je huisarts overleggen, want het lijkt me niet leuk als je pas 23 bent. Succes :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij bepaalde ziektes: griep, syfilis, gewrichtreuma enz. kan je haaruitval krijgen. Zodra dat je weer beter bent, komen de haren weer terug. Misschien is dit aan de hand?