Wat is een 'gerolde houding'?

het heeft te maken met een baby

Toegevoegd na 11 minuten:
Erg bedankt mensen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

Een baby rolt zich in een bolletje, zo maakt hij zich zo klein mogelijk, houdt hij warmte bij zich, en voelt zich veilig.
Als een volwassen iemand bang heeft, dan kruipt die vaak in elkaar in een hoekje... net dezelfde houding, omdat die "veiligheid" zoekt.
Kijk voor meer info naar de bronsite.
Grtz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pasgeboren baby neemt een gerolde houding aan, kruipt in elkaar, hierdoor houden ze zich warm.
Te vroeg geboren baby's hebben soms moeite om deze houding aan te nemen, hierdoor moet er meer gelet worden op het warmte verlies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord, bedankt!