Kan je zwanger zijn als je tijdens je stopweek van de pil wel ongesteld wordt?

Ik vraag me af of je zwanger kan zijn wanneer je wel ongesteld wordt tijdens de stopweek van je pil. Want eigenlijk is het als je de pil slikt een opgewekte ongesteldheid en dus als het ware 'fake'. Maar nu ben ik dus bang dat als ik een stopweek neem en wel ongesteld ben tóch zwanger kan zijn. Of is dit zo goed al niet mogelijk?

Toegevoegd na 16 minuten:
LEES DE VRAAG GOED; KÁN JE ZWANGER ZIJN ALS JE TIJDENS JE STOPWEEK VAN DE PIL WÉL ONGESTELD WORDT?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
91.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoor je niet gewoon tijdens de stopweek 'ongesteld' te raken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zeker wilt weten dat je niet zwanger wordt moet je aan geheelonthouding doen. De pil is een goed alternatief. Maar de kans blijft bestaan dat je zwanger wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je daar dan bij? Je bent en aan de pil en je wordt ongesteld in de stopweek. Alles dus volgens het boekje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wordt niet ongesteld in de stopweek, maar krijgt wel een bloeding. Dus je lijkt ongesteld (ongesteld betekend heel simpel dat de onbevruchte eitjes we gaan, dit heb je dus niet als je aan de pil bent) maar aangezien je altijd bloed verlies hebt in de stopweek, kun je niet bepalen of dit ongesteldheid is of niet.

Antwoorden (6)

de stopweek van de pil leidt niet tot zwanger worden. het is onderdeel van je normale cyclus om ongesteld te worden. De anticonceptiepil werkt door de ovulatie te blokkeren, en daarnaast de baarmoeder minder geschikt te maken voor de acceptatie van een embryo als er toch een bevruchting zou plaatsvinden. Bovendien maakt de pil het slijm van de cervix dikker, waardoor het sperma moeilijker bij de eicel kan komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je gewoon de pil slikt volgens de voorschriften, dan ben je vrijwel 100% beschermd tegen zwangerschap.

Toegevoegd na 24 minuten:
Even wat uitgebreider dan:
In de stopweek word je ongesteld, en dan ben je gewoonlijk NIET zwanger. Als je tenminste in de weken daarvóór de pil gewoon dagelijks slikte. De pil is namelijk zo goed als 100% veilig.
Je zou theoretisch tot dat hele kleine deel kunnen behoren en wèl zwanger zijn. Maar die kans is verwaarloosbaar als je de pil in de niet-stop-weken gewoon slikt volgens de voorschriften.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit vraag ik niet. Ik vraag of je zwanger kan zijn als je in de stopweek wel gewoon ongesteld wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan, het is namelijk niet altijd zo dat als je zwanger bent je niet meer ongesteld wordt. Sommige meiden worden nog wel ongesteld terwijl ze zwanger zijn.
heb je elke dag de pil rond dezelfde tijd geslikt?
ben je de pil niet vergeten?
heb je geen last gehad van diarree of braken?
heb je geen antibiotica gehad?

dan is er niks aan de hand en beschermt de pil je gewoon.

Toegevoegd na 50 seconden:
En je word soms ook nog ongesteld, ook al ben je zwanger. Sommige mensen kwamen er pas na een paar maanden achter dat ze zwanger waren.

Toegevoegd na 23 minuten:
In de stopweek word je altijd ongesteld, dit is normaal.
Als je in de stopweek niet ongesteld word, is het vaak een teken dat je zwanger bent.
Het heet officieel een onttrekkingsbloeding, maar het is gewoon ongesteldheid.

Ik begreep de vraag eerst verkeerd.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit vraag ik niet. Ik vraag of je zwanger kan zijn als je in de stopweek wel gewoon ongesteld wordt..
Ritsuka
12 jaar geleden
ik deed nog een toevoeging, heb je die ook gelezen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Miep: het hóórt zo om in de stopweek ongesteld te zijn. En in de andere drie weken slik je de pil, en dan ben je niet zwanger. Omdat de pil bijna 100% veilig is.
Je KUNT zwanger zijn terwijl je de pil slikt en toch 'onttrekkingsbloedingen' krijgen die op menstruatie lijken in je stopweek. Ja, dat kan. De kans is klein, maar niet gelijk aan 0. De kans is ongeveer zo klein als een flinke prijs winnen in de loterij.

Ik ken verschillende mensen die, MET braaf gebruik van de pil en maandelijkse bloedingen, toch opeens een verdacht bol buikje kregen en uiteindelijk een gezond kindje. Die hebben dus echt een flinke prijs gewonnen in de loterij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het kan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb deze situatie nu en het kan zeker wel
Ik deed 5 dagen geleden een test die was positief terwijl ik aan de pil zit en mijn stripje nog niet af had, ik had wel een paar weken lang diarree dus ik denk dat in die tijd ik zwanger ben geraakt maar nu bloed ik want ik ben gelijk gestopt met de pil toen ik zag dat ik zwanger was en de bloed is inderdaad te vergelijken met een normale menstruatie en geen miskraam, dus mensen het kan zeke weten dat je zwanger bent en ongesteld word