Ik eet enkel rijstkoeken fruit en groenten vlees en aardappelen smaken niet is dit slecht voor je ik?

Vlees aardappelen en andere dingen eet îk 1 lepel van smaakt niet ben 3kg op 2weken kwijt heb gastric bypass operatie gehad 10 maand geleden ben 41kg kwijt nu ma wil nog 5 tot 10 kg kwijt

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ritsuka
5 jaar geleden
Ja, dit is ongezond. Ga hiermee naar de huisarts.
Erna55
5 jaar geleden
Het is heel ongezond wanneer je alleen rijstkoeken eet.
Dit is zeker niet wat je aangeraden is na je gastric bypass. Daar heb je een eetwijzer meegekregen waar je je aan moet houden om gezond te blijven.

Antwoorden (1)

Geweldig en Gefeliciteerd Gabber06... Het is niet eenvoudig en je hebt al veel bereikt!
----------------------------------------------------

Voorkom dat je te eenzijdig gaat eten!

De voorlichting/informatie die je in zo'n traject krijgt behandelt behalve de hoeveelheid óók de juiste voeding. Weinig eten, maar wel gevarieerd èn voldoende drinken.

Is jouw vraag: ik eet enkel rijstkoeken+fruit+groenten. Vlees+aardappels smaken niet, is dit slecht?
Dan is het antwoord op je vraag: JA dat is niet goed. Variatie is waar het om gaat.

Individueel ... Sommigen kunnen bepaalde voedingsmiddelen niet meer verdragen, terwijl anderen alles kunnen eten. Met name vlees kan een probleem vormen. Toch is het van belang dagelijks vlees/ vleeswaren te gebruiken. Gemalen vleessoorten zoals gehakt, tartaar, hamburger en worst gaan in het algemeen beter. Ook kip en vis zijn producten die weinig problemen geven. Door te starten met hele kleine hoeveelheden voedsel kunt u de verschillende voedingsmiddelen uitproberen. Indien u een voedingsmiddel niet verdraagt, kunt u het later nog eens proberen. Bij herhaaldelijk ongemak kunt u het voedingsmiddel beter laten staan. Voorkom echter dat u te eenzijdig gaat eten!!!

Een richtlijn voor uw voeding per dag:
1½ - 2 liter vocht
2-3 sneden brood, bij voorkeur volkorenbrood (besmeerd met dieetmargarine/dieethalvarine)
(magere) kaas en (magere) vleeswaren als broodbeleg
1 – 2 eetlepels aardappelen of(zilvervlies) rijst of (volkoren) pasta
3 – 4 eetlepels groenten
75 gram vlees of vis of ei (50 gram bij de warme maaltijd en 25 gram bij de broodmaaltijden)
1 - 2 porties fruit
2 – 3 bekers van een melkproduct: melk, karnemelk, yoghurt en kwark zonder suiker, chocolademelk zonder suiker, vla of pap zonder suiker.
Niettemin is het noodzakelijk iedere dag een multivitaminen- en mineralenpreparaat te gebruiken met minimaal 100% van de ADH = aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Bij voorkeur gebruik van Supradyn Complex Forte. Dit kunt u zonder voorschrift kopen bij apotheek, drogist of supermarkt.

Overleg met uw diëtist welke u het beste kunt gebruiken.

N.B. na 10 maanden zou je dit toch moeten weten.