Je hele lichaam trilt en met dat het trilt lijkt het alsof je tanden trillen maar dat is je kaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tanden klapperen (en bibberen in het algemeen) laten je spieren werken. Daardoor worden suikers verbrandt waardoor warmte vrijkomt => Je krijgt het er warmer door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als spieren in je lichaam veel bewegen geven ze warmte af. Hierom krijg je het bijvoorbeeld altijd warm als je hard rent.

Wanneer je het koud hebt kan je een jas aan trekken, maar je lichaam zelf zorgt ook dat het warmer wordt door de spieren snelle trilbewegingen te laten maken. Dit zijn de spieren in je armen en benen waardoor je gaat bibberen maar ook de spieren in je mond waardoor je gaat klappertanden.