waarom heb ik van die jeukende benen?

Ik heb de laatste maanden last van jeukende benen.. Nu is het niet zo dat mijn benen erg droog zijn en heb ik ook geen last van bultjes enz. Ik heb jeuk op mijn boven en onderbenen en als ik er eenmaal aan toe geef is het lastig om te stoppen met krabben.. Zo erg jeukt het. Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand hoe ik er vanaf kom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Mijn moeder heeft daar ook last van. Dit is droge huid volgens mij. Ga naar de apotheker of naar een bodyshop en koop eens douchegel met PH neutrale zeep.

Heb je geen tijd, dan zijn er hier andere middeltjes.

-Douche niet teveel
-Zeker niet te warm
-Krabben helpt echt niet, krabben werkt verslavend.
-Smeer je na het douche in met een crème of olie bv: Hydraterende crème van Dove

Moet normaal lukken en resultaat zie je in enkele douchebeurten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik heb precies hetzelfde.ben al onderzocht door een dermatoloog maar die kon niets vinden.het enige wat enigzins helpt is mintzalf,de huisarts kan die voorschrijven.
sterkte ermee.
12 jaar geleden
ik denk dat het idd ook door de droge huid komt
zelf heb ik het als ik de hele dag een maillot o.i.d. aan heb gehad...als ik dan eenmaal de jeuk wegkrab, blijf ik krabben.

wat je kunt doen voor je huid is inderdaad niet te warm douchen (zoals al gezegd was) en verder kun je crèmes en douchegels gebruiken waar geen parfum in zit, zo neutraal mogelijk!
tegen de jeuk zelf kun je misschien inplaats van te krabben het steeds even met koud water besprenkelen en er weer van afhalen met een washandje. Als je je echt niet meer kan inhouden om te krabben, ga dan wrijven/aaien...eventeel ook met een vochtige of koude hand.

en nog een aanrader: mentho 10
dat is een flesje met anti-jeuk poeder gewoon verkrijgbaar bij de apotheek, misschien ook wel bij de drogist.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.mentho10.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan een allergische reactie zijn. Heb je misschien een nieuwe jeans of was je je broeken met een ander wasmiddel of verzachter. Dat kan een oorzaak van de jeuk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals andere zeggen kan jeukende benen komen als je teveel gaat douchen of in bad gaat dit is voornamelijk zo als je een droge huid hebt.

OOk kan je dit krijgen als je je niet goed afdroogt waardoor het serieus kan beginnen jeuken.