Net als hoofdharen groeien ook wimpers weer aan. Alleen veel minder snel. Het duurt ongeveer twee tot drie maanden, voordat er weer een nieuwe wimper is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wimpers zijn belangrijk omdat zij als een soort sensoren werken, die je ogen waarschuwen voor aankomend vuil. Net als snorharen bij een kat zijn je wimpers erg gevoelig voor bewegingen. Ze hebben snel door wanneer er een vuiltje in de buurt van je oog is. Je wimpers geven dan een seintje aan je oog, zodat je deze dichtknijpt. Zo wordt vuil in je oog voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjee =)

Andere antwoorden (2)

Net als alle andere haren op je lichaam groeien wimpers ook.
Maar ze hebben wel een maximum lengte.
Als er wimperhaartjes uitvallen, groeit er vanzelf weer een nieuwe.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het schijnt dat ze 0,1 mm per dag groeien.
13 jaar geleden
ja, want elke haar op je lichaam gaat na een tijdje weg, en komt dan weer terug