Heeft het eigenlijk nog wel zin om 1,5-2 L water te drinken als je toch alles weer uitplast?

Ik heb net 3 koppen thee op, en moest meteen daarna weer na het toilet. ik heb zo het gevoel dat het helemaal geen zin heeft om verder nog te drinken..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Voordat je het uitplast heeft het al een hoop dingen voor je gedaan hoor! Via de link vind je alle voordelen van (veel) water drinken opgesomd.

De belangrijkste hiervan zijn in ieder geval dat water een zuiverende werking heeft. Afvalstoffen worden (met het water) uitgeplast en voor je stoelgang heeft het ook positieve gevolgen. Watergebrek zorgt ook voor een hongergevoel dus als je wil afvallen is veel drinken ook aan te raden.

Al met al zijn er dus vele voordelen die zich voordoen tussen drinken en plassen.

Proost!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Behalve water plas je ook afvalstoffen uit. Water/vocht drinken is dus echt nodig!
bamibal
12 jaar geleden
Die twee liter is ook inclusief vocht in eten, en tevens een minimum die je wel nodig hebt. Wel is het beter de vochtinname een beetje te spreiden, als je net na het opstaan gelijk 2 liter water drinkt (en een uur later weer uitplast), sta je de rest van de dag duidelijk droog. Liever ieder dagdeel 0,5 liter drinken dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is goed om veel water en thee en koffie te drinken voor de darmen en voor de kidney's en voor beter gezondheid want de darmen en de kidney's moet normaal werken

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor beter gezondheid is goed om te veel water en koffie en thee drinken en veel uitplaatsen is normaal maar geen zorgen