Waarom zie ik de kleur Donkerblauw niet op een Beeldscherm?

Op de computer zie ik een felle donkerblauwe kleur niet, zelfs niet van dichtbij ofzo. En ik draag geen bril. En op een blaadje zie ik het wel. Dus ik zie het alleen niet waar donkerblauw fel is (dus op een computer). Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zie je dan als er donkerblauw getoond wordt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wazig

Antwoorden (2)

het kan zijn dat het aan je beeldscherm ligt; op je Comp. zit een test die kijkt of alle kleuren nog werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je helderheid en contrast niet goed staan, zo worden donkere kleuren helemaal zwart.
Zet je contrast lager en helderheid hoger. Experimenteer wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer je scherm eens wat te kantelen,de bovenste rand van je scherm dan eens naar achter,dan eens wat meer naar voor en kijk eens wat het beste voor jou ogen werkt?