waarom zijn er veel mensen bang in het donker? en is er iets dat je kunt doen om er vanaf te komen?

ik woon op mezelf ik voel me niet zo prettig als ik snacht's alleen in de woonkamer ben. Terwijl ik me helemaal op me gemak voel als ik weer in me bed op me slaapkamer ben. Ik weet zeker dat meer mensen hier last van hebben..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ben je bang in het donker...
of is er iets anders waardoor jouw huiskamer
minder veilig voelt.

Voel je je ook onprettig als je s'nachts alleen in de woonkamer bent en de lamp is aan?

Zeker omdat je je in je slaapkamer wel goed voelt,
lijkt het alsof dat aan die kamer ligt.

Misschien helpen extra dikke gordijnen of
extra sloten op de deuren?

Bang zijn in het donker is aangeleerd gedrag.
Ik heb er nooit last van gehad.
Mijn kinderen ook niet.
Mijn kleindochter van 5 ook niet: die wil juist in een donkere kamer slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sommige mensen vinden denken dan steeds verder en verder.bijf. of ze misschien een geest zien.of dat iets naar je terug kijkt.dat klinkt gek maar ja.je ziet niks of heel weinig.en dan ga je rare dingen fantaseren.