Omdat baby's vaak zuurdere ontlasting hebben bij het doorkomen van de tandjes. Soms hebben ze ook wat diarree omdat ze meer speeksel produceren dan normaal en liever drinken dan eten.
In de periode van het doorkomen van de tandjes is de weerstand van een kindje ook lager.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal.
Mijn zoontje heeft nooit rode billetjes, maar wanneer hij met tandjes krijgen bezig is, heeft hij ze wel.
Zijn ontlasting ruikt dan ook letterlijk zuur en hoeft maar heel eventjes op zijn huidje te zitten om al rode billetjes te veroorzaken. Wanneer hij gepoept heeft en ik het METEEN verschoon, heeft hij toch al rode billetjes gekregen door zijn ontlasting. Hoe de ontlasting zo zuur komt, weet ik niet.