Hebben vrouwen vaker jong een bril nodig?

Een vriendin van me vertelde dat het zo is dat vrouwen vaker in hun jonge jaren al aan de bril moeten. Dat er dus meer meisjes van 25 dan mannen van 25 met een bril.

Nu klopt het dat bij mij in de klas vroeger er altijd wel meer meisjes met een bril waren dan jongens. Maar is het ook echt zo dat meisjes sneller een bril moeten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat is dan in het huidige tijdperk of zo, kan me van geeneen klas tussen 1950 tot 1965 zoiets herinneren.
Wel is het waar dat er boeken bestaan met titels als: 'een bril dragen, ja of nee?' met meestal daarin uitleg hoe je ooggymnastiek moet doen dus heel dicht naar de bloempot in het raam en metéén naar de boom op 1 kM afstand - en dan weer naar de bloempot en viceversa.
Wel vermoeiend, vooral de 1e keer maar het werkt wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige meisjes vinden het ook leuk staan.
Die hebben dan allerlei brillen, die ze bij kleding aanpassen.
Dus: een mode verschijnsel.