Wat voor een onderzoek/practicum bij het onderwerp :pijnbeleving? (voor profielwerkstuk)

Wij houden ons profielwerkstuk over pijnbeleving, hierbij moeten wij ook een onderzoek/practicum doen. We willen graag een uitdagend onderzoek doen, maar we weten nog niet wat.. Hebben jullie misschien een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Simpel onderzoekje dat ik net verzin: maak 2 groepen testpersonen, prik de ene groep 'gewoon' met een naald en maak de andere groep bang voordat je ze prikt. Laat daarna de groepen een cijfer geven voor de pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een spel waarbij je een electrisch aparaat vast moet houden en dan een stroomschok krijgt! Deze word steeds heftiger! Heel intersant om dat met je klas te doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi,

Een bekent onderzoek is een bak met ijswater (water met ijsklontjes) waar je je hand/onderarm in stopt. Uiteindelijk gaat dat pijn doen maar sommige mensen houden het langer vol dan een ander dus kun je aardig bepalen hoe mensen pijn ervaren.