Is door een implantaat een borsttumor moeilijker op te sporen, dan in een borst die "naturel" is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Uiteraard. En daar komt nog bij dat de kans op borstkanker bij implantaten toch nog steeds iets verhoogd lijkt (ook met de modernere middelen), dus opsporing en controle is wel van levensbelang.

"Bij inwendige borstimplantaten kan er ook een mammografie worden gemaakt. Dit brengt geen gevaren met zich mee. Ook al moeten de borsten platgedrukt worden, de kans op lekkage is verwaarloosbaar.

Jammer genoeg is niet al het borstweefsel zichtbaar, omdat de protheses geen röntgenstralen doorlaten. Een groot deel van het borstweefsel kan dan niet beoordeeld worden. Er worden bij protheses altijd twee foto's gemaakt, maar zelfs dan is de mammografie nog steeds niet betrouwbaar. "