Hoeveel extra calorien moet je gemiddeld eten om 1 kilo aan te komen?

Man, sport niet, rookt 15 sigaretten per dag en nu een bmi van 23.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Om een kilo aan te komen moet je gemiddeld 7000 kcal meer gebruiken dan je nodig hebt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een gram vet levert 9 kcal, maar omdat een vetcel voor 75% uit vetzuren bestaat, heb je aan 7000 kcal genoeg om een kilo lichaamsvet op te bouwen.
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

9000 extra kcal.

1 gram vet is 9 kcal, dus 1 kg lichaamsvet is 9000 kcal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze vraag kan je allerlei antwoorden geven zonder zeker te zijn van het goede.

Iedereen heeft een factor dat erfelijk bepaald of je makkelijk/moeilijk afvalt. Daarnaast het uit wat je eet en niet zo zeer hoeveel callorieën. Om een indruk te geven:

- 1 gram vet is 9 calorieën
- 1 gram koolydraten is 4 a 5 calorieën
- 1 gram eiwitten is 4 a 5 calorieën
- etc...

Daarnaast zijn er bepaalde voedingsstoffen die afvallen stimuleren, zoals goede vetten waardoor je sneller vetten verbrand.

Sport is niet de enige methode om af te vallen. Als je elke dag naar je werk loopt, elke zaterdag een hele dag door de stad loopt te slenteren etc... heeft allemaal invloed... Drink je bier/wijn met enige regelmaat...

Met andere woorden. Als ik naar mezelf kijk. Ik let op wat ik eet, maar kijk niet naar calorieën. Ik sport met enige regelmaat. Eet geen slechte vetten of suiker rijke producten. Drink veel water en veel melk en eet veel eiwitrijke producten (eiwiten geven snel een vol gevoel).

Ik kan zat calorieën eten zoder aan te komen.

Mijn vriendin daar in tegen. Die fiets elke dag 30-60 minuten over heuvel achtig terrein voor haar studie. Heeft dezelfde eetgewoontes. (haar beweging is beter als dat van mij)

Echter ze heeft een slechtere conditie, komt sneller aan en heeft een hoog vet percentage.

Ik zit op 13-14%.. zei ok 35-40%..

Wetenschappelijk onderzoek is het enige wat jou meer duidelijkheid kan verschaffen.. Ik hoop wel dat deze info enigszins helpt..