Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft de langste man ter wereld het meeste bloed in zijn lichaam?

Of is het misschien de dikste man die het meeste bloed heeft? of...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
819

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Gewoon de persoon met het lichaam met de grootste massa?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt me niet aannemelijk, daar meer massa vaak meer vet betekend en deze juist de aderen vernauwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch is ook vet doorbloed ; meer vet = meer vloedvaten. Spieren zijn echter vele malen ' bebloeder'. De massa in relatie tot het vetpercentage zal dus de totale hoeveelheid bloed bepalen.
Ik gok dat ieder mens dezelfde hoeveelheid bloed in zijn of haar lichaam heeft.

Toegevoegd na 4 minuten:
verkeerd gegokt, en bedankt voor de duimpjes!

Het totale volume bloed in het lichaam zal tussen 4 a 6 liter bloed liggen afhankelijk per persoon. Dit volume bepalen door middel van twee technieken.
-methode volgens het verdunnen (test vloeistof in spuiten en dan na 5 minuten verdunning bepalen van het testvloeistof in 10 ml)
-toediening van radioactieve stoffen (indienen radioactieve stof daarna activiteit bepalen van de stof)
Het aantal bloedcellen in het totale bloed word het hematokriet waarde genoemd. Deze waarde verschilt ook weer per individuel (man vrouw) (0,4 a 0,5 l/l man)(0,35 a0,45) l/l vrouw)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje, omdat ik het zo zielig vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha toppie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plusje wordt gegeven omdat je een antwoord waardevol vindt, niet omdat je de minnen zielig vindt.
De grootte van de persoon speelt mee. Maar het is ook afhankelijk van de levensstijl van de persoon en individuele variatie. Derhalve is er geen exact antoord op deze vraag te geven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding