Als je voor een spataderoperatie een ruggenprik ondergaat, moet je dan na de operatie blijven liggen, of mag je ook zitten/staan?

Ik heb wel eens gehoord dat je na een ruggenprik niet mag zitten of staan omdat er dan hersenvocht zou weglekken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je kunt niks anders dan blijven liggen .
Het gevoel van jou is helemaal weg in in jou benen .
En je mag niet eerder weer gaan staan totdat de verdoving helemaal is uitgewerkt .
En je moet ook nog eerst plassen om te zien of jou nieren het ook weer goed doen .
En over het hersenvocht dat is bij mij helemaal onbekend .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na de ingreep kan je niet staan. Na een ruggenprik is dat de eerste uren na de operatie niet mogelijk.
De verdoving is na enkele uren uitgewerkt, het gevoel in het been komt dan geleidelijk aan weer terug.

Na een ruggenprik kan je ook last hebben van rugpijn. Dit heeft te maken met je houding tijdens de operatie. De rugpijn verdwijnt meestal binnen enkele dagen.
Je kan ook last van hoofdpijn hebben. Neem wat meer rust. Als je plat op bed gaat liggen, kan dat de hoofdpijn verminderen. Deze klachten verdwijnen binnen een week.