Welke hoofdstukken kan ik gebruiken voor mijn spreekbeurt longkanker?

Het is voor mijn spreekbeurt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Cijfers en statistieken: hoeveel mensen sterven aan longkanker, hoeveel genezen er, hoeveel % van de bevolking is dit, hoeveel % van de kankers zijn longkanker, kans op genezing,...

Oorzaken: bvb roken, vuile werkomgeving, genetische oorzaken,...

Verloop van de ziekte: hoe uit de ziekte zich, wat gebeurt er in de loop der jaren met de zieke persoon,... het hele proces.

Diagnose en behandeling: vertel de groep hoe men iemand onderzoekt en diagnosticeert, en hoe men de ziekte behandelt (medicijnen, chemo,...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goede uitleg

Andere antwoorden (3)

Signalering van symptomen van de ziekte
Vaststellen van de ziekte
Behandeling ( duur daarvan en welke methode)
Blijvend letsel of totale genezing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oorzaken, gevolgen, medicijnen, behandel methoden, verschijnselen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook is het verstandig om te kijken naar hoe de familie en het gezin van degene die longkanker, ermee omgaat met de ziekte.