Is douchen voor het slapen gaan slecht?

Normaal als ik laat thuis kom van stappen ofzo wil ik altijd eerst douchen voordat ik in bed kruip omdat het dan frisser voelt denk ik.

Maar slaap je hierdoor ook slechter door ofzo? mij is het nooit opgevallen maar me vader zegt van wel omdat je dan wat wakker bent

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
slapen voor het douchen is juist goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat...
(bron)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het niet uitrusten d.m.v. slaap slecht voor je gezondheid is.
Omdat je na het slapen 's ochtends daarna lekker fris en schoon bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag gaat over de invloed van douchen op de nachtrust. Dat slapen goed is, is geen twijfel over. Als je ba het slapen onder de douche gaat, ben je ook "lekker fris en schoon". Ik vraag me af:hoe komt dat.

Het beste antwoord

juist niet een warme douche voor het slapen kan erg rustgevend zijn

Toegevoegd na 6 minuten:
lees deze bron maar er staat een alinea in over een warme douche
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een koele douche kan je wat verkwikken zodat je je wakkerder voelt, een wat warmere douche maakt je lekker loom, dus dat ligt t stuk lekkerder
anneliez
12 jaar geleden
Nee, dat is juist goed voor je want dan ga je echt ontspannen en dan een kopje lekker warme kopje thee dan lekker naar bed,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor. juist heerlijk en rustgevend mits aangenaam warm.
en wat je zegt: lekker fris in je bed stappen.
ikzelf heb dan het gevoel alles letterlijk van me af te spoelen qua energie die om me heen hangt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan juist alleen maar lekker slapen als ik een lauwe douche heb gehad.
Slapen als ik me niet fris voel , lukt me niet.
Heb dat wel een keer geprobeerd omdat ik zo moe was en gelijk plat ging, maar ben dr toch weer uitgekomen, omdat het gewoon niet lekker aanvoelde .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan geen kwaad maar pas op: als je met nat haar naar bed gaat kan dat zorgen voor heel rare kapsels in de ochtend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was met de zelfde vraag naar de dokter gegaan en JAAAA want je word er namelijk wakkerder van! Wat je ook niet mpet doen voor slapen gaan is wilde muziek luisteren en druk programma's kijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de nachtrust begint onze lichaamstemperatuur een beetje te dalen. De ideale slaapkamer temperatuur is dan ook ongeveer 17 graden. Als je een warme douche neemt, verstoor je mi dat proces. Bovendien kun je je afvragen of dagelijks douchen gezond is. 1-3x per week is ruim voldoende. Tussendoor volstaat een washandje. Dit komt omdat ins lichaam zichzelf probeert Ye beschermen met een beetje huidvet. Nu wordt dat er dagelijks af gewassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan je intieme delen toch niet wassen met een washandje dat volstaat toch nooit. Dat gaat stinken en dat trekt weer in je huid. Dat krijg je nooit meer er uit. Lekker fris
Nee, gewoon minder zeep gebruiken, wel afspoelen, maar alleen de delen die kunnen stinken wassen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is onzin @mobie,.je gaat echt niet stinken en dat het in je huid trekt is helemaal onzin.