Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

als je allemaal rare kreten uitslaat en merkt dat je een dwangbuisje aanhebt, je bevindend in een dependance van het ggz. als je je glansrijke carriere vrijwillig hebt verwisseld in het verzamelen van schelpen en daarbij steeds de neiging hebt om aluminimum hoedjes op te zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Dus niet , nu ik met een trechtertje op mijn hoofd , blazende op een feest-toeter kwijlend in een vergiet vol spaghetti die ik gekookt heb in mayonaise met azijn op een driewieler kris kras door de kamer vol gekken rijd, terwijl ik uitroep "zand en schelpjes! Mijn koninkrijk voor wat zand en schelpjes!" ?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Is dit jouw ervaring? Ik vind het behoorlijk veroordelend! Volgens mij is dit meer gebaseerd op speculaties!
Deze reactie is zéér onvriendelijk.

Andere antwoorden (21)

Je omgeving bepaalt of je gek bent. Dat doe je nooit zelf.
Als je om die reden wordt opgepakt en opgesloten, ben je echt gek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Dat weet je niet.. als je dat wist was je niet gek maar erg slim...
Je omgeving bepaalt wanneer je "gek"bent.. rotwoord hoor..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Dat weet je nooit... Als je het weet, dan ben je het niet... En als je het niet bent, dan twijfelt iedereen...

Maar er zijn manieren van beoordelen onder psychologen en psychiaters waarbij er een diagnose gesteld kan worden, dus daar kan het vastgesteld worden...

Maar ik prefereer de bovenste alinea...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als iedereen gek is ben jij het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Gek ben je als je niet normaal doet.
Normaal is volgens de norm. De norm wordt gehanteerd door een bepaalde groep. Dus overal is "normaal" anders.

Dus m.a.w. hoe groter de groep is die de norm hanteert, hoe groter de kans is dat jij gek bent als jij niet normaal doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als je te sterk gaat afwijken van je omgeving.
Als je alleen nog maar gekken om je heen ziet.
Als die allemaal naar jouw kijken.

Dan pas weet je het zeker.
Dat al die anderen gek zijn.
Dan weten hun het ook zeker.
Dan ben jij het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik heb op school geleerd: iedereen is gek, behalve jij en ik, en soms denk ik dat jij ook niet helemaal normaal bent. Daarnaast hadden wij, toen ik in de "zwakzinnigenzorg" werkte de uitspraak: beter goed gek als een beetje, wat volgens mij zeker waar is. Wanneer weet je het? Tja volgens mij ben ik ook niet normaal, maar toch ook niet gek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
mensen zijn vaker bang om gek te worden (als de grip op jezelf of de realiteit beangstigend minder worden) dan dat ze van zichzelf zeggen dat ze gek zijn. als ze dit van zichzelf weten zouden dat voor hun zelf normaal zijn wat elkaar dus tegenspreekt. ik denk dus dat als je "gek" word je dat zelf niet weet of volledig kan vatten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als je een gevaar bent voor jouw omgeving of jezelf, dat is zo een beetje het creterium. Maar of jezelf dat ook inziet, is een tweede.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als je vrienden je zeggen dat je vreemd doet de laatste tijd en als je ze vervolgens met een voorhamer op hun kop slaat.
Als iedereen die je tegenkomt tentakels hebben de overal uit groeien.
Als je elke morgen een half uur jogt in je badkamer.
Als je je moeder elke week brieven stuurt in Milaan, terwijl ze je mailt uit Rotterdam waarom je niets van je laat horen.
Als je elke keer dat je een verkeersbord ziet een sterke drang krijgt om er tegenaan te plassen.
Als je je onderbroek op je hoofd draagt omdat je gehoord hebt dat helpt tegen de boze roosgeesten.
Als je elke keer je verontschuldigingen moet aanbieden aan je buren omdat je de brievenbus in de fik hebt gestoken.
Als alle sterspotjes op de radio je aan de dood doen denken.
Als je staat te schateren op een begrafenis.
Als je een diepgaand gesprek staat te voeren met je broodrooster.
Als je van honden houdt, met mayonaise.
Als je tandarts je vraagt waarom elke tand een ander koosnaampje heeft.
Als je begint in herhalingen te vallen.
(Lees meer...)
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
LOL +1
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
lol+1
Als je omgeving je hierop attent maakt.........
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
De maatschappij heeft regels bedacht om een norm te hebben waarbij je kunt vaststellen of iemand gek is.
De regel hiervoor is toch eigenlijk dat gedrag wat buiten die normale norm valt niet meer acceptabel is.
En wat is dan normaal, dat is dan ook weer een subjectieve beleving vind ik.
Mijn huisarts zegt altijd zolang je nog kunt denken: wordt ik nu gek of niet, ben je nog niet gek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Wat is gek?
De "normalen" zeggen dat iemand gek is.
Misschien is de "gek" wel normaler dan de normalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
lang niet gek , als aanvulling op de vraag, maar niet als antwoord erop .
Je psychiater
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Zolang je je dat afvraagt ben je zo gek nog niet.

Zodra je zeker weet van niet, dan ben je het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
De meeste gekken. weten niet dat ze gek zijn. Soms wel overigens, vooral ten tijde dat ze hun pilletjes trouw slikken. Gek is een te ruim woord om op deze vraag antwoord te kunnen geven. Bedoel je geestesziek of afwijkend gedrag vertonen. Bedoel je 'stemmen horen' of chaotisch gedrag vertonen.???
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
De buitenwacht bepaalt,maar jij weet zeker van niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
we leven met zijn allen op 1 wereld,maar ieder van ons leeft in zijn eigen wereld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
gek wordt bepaald door de omgeving waarin je leeft
Gek hier is niet hetzelfde als gek daar, dus als ze je hier "gek" vinden verhuis je naar daar en dan ben je "gewoon"

Er zijn verschillende vormen en gradaties van gekte.
Persoonlijk ben ik best wel gek, ik doe gek,hou van gekkigheidjes, praat in mezelf ( ook gek) loop gek, ben gek op mijn partner en kinderen, vind het gek dat andere mensen me niet altijd begrijpen, word gillend gek van sommige mensen etc etc
Dus ik weet het NU :
IK BEN GEK
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als je een gevaar bent voor je zelf of voor andere.Een psychiater bepaalt dat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing