Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het gebruik van laxeerpillen aanleiding zijn voor lactose-intolerantie?

Heb een tijdje laxeerpillen geslikt, paar jaar terug en de laatste tijd heb ik steeds meer last van mn darmen en buikpijn en winderigheid vooral als ik melkproducten eet, dus ik denk dat ik lactose-intolerantie heb, en heb melkproducten nu geschrapt en drink lactosevrije melk, en de klachten zijn nagenoeg verdwenen! Maar ik vroeg me dus af of dat kan komen doordat ik laxeerpillen heb geslikt, dat kan toch je darmen aantasten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
927

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je denkt dat je aan lactose-intolerantie lijdt, consulteer dan je huisarts. Hij kan namelijk verdere tests uitvoeren om te weten of je echt aan deze ziekte lijdt en niet aan een andere.

Zo kunnen andere ziekten gelijkaardige symptomen vertonen, namelijk het prikkelbare darm syndroom en darmziekten.

Maar ook het gebruik van laxeermiddelen kan leiden tot deze klachten en het probleem van het verteren van voedsel alsook een periode van ondervoeding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding