Kan het gebruik van laxeerpillen aanleiding zijn voor lactose-intolerantie?

Heb een tijdje laxeerpillen geslikt, paar jaar terug en de laatste tijd heb ik steeds meer last van mn darmen en buikpijn en winderigheid vooral als ik melkproducten eet, dus ik denk dat ik lactose-intolerantie heb, en heb melkproducten nu geschrapt en drink lactosevrije melk, en de klachten zijn nagenoeg verdwenen! Maar ik vroeg me dus af of dat kan komen doordat ik laxeerpillen heb geslikt, dat kan toch je darmen aantasten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je denkt dat je aan lactose-intolerantie lijdt, consulteer dan je huisarts. Hij kan namelijk verdere tests uitvoeren om te weten of je echt aan deze ziekte lijdt en niet aan een andere. Zo kunnen andere ziekten gelijkaardige symptomen vertonen, namelijk het prikkelbare darm syndroom en darmziekten. Maar ook het gebruik van laxeermiddelen kan leiden tot deze klachten en het probleem van het verteren van voedsel alsook een periode van ondervoeding.

Bronnen:
http://www.ingelicht.be/symptomen-van-lact...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100