Kunnen mannen plassen en niesen tegelijk?

Ik kan het niet. Ik vraag me dan ook af of dit gewoon biologisch gezien niet kan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha testen kan beter buiten denk ik.

Antwoorden (4)

Ow ik wel hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien de organen die je gebruikt bij het plaasen en het niezen nauwelijks iets met elkaar te maken hebben (of zelfs niets) lijkt dit me zeker mogelijk.

Ik denk echter dat je wel moet uitkijken als je staat. Door het niezen kunnen er nog wel eens rare bewegingen ontstaan waardoor het "richten" nog een hele uitdaging kan worden!

Toegevoegd na 27 seconden:
Plaasen = plassen*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niezen is een krachtige uitademing!
Bij het niezen wordt de neus gereinigd van prikkelende stoffen. Dat gebeurd in de vorm van een plotselinge, krachtige uitademing. Wanneer er sprake is van een prikkeling, wordt dat doorgegeven aan de hersenen. De signalen worden via een zenuw naar het reflexcentrum gestuurd. Via die weg worden er veel spieren in beweging gebracht, die onder andere zorgen voor een krachtige samentrekking van de borstkas en de longen. Dit is het niezen. Na het niezen krijgen veel mensen kippenvel, dat komt doordat er tijdens het niezen warmte aan de omgeving wordt afgegeven.

Op het moment van niezen worden er dus veel spieren in beweging gebracht. Sluitspieren kunnen dus op dát moment een belemmering van 't plassen opleveren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het je overkomt is het HEEL naar. Ik heb het wel eens gehad en het niezen geeft een hele nare "klap" op de sluitspier waarmee je plast.

Plassen is niets anders dan het ontspannen van een deel (het andere deel is voor ontlasting) van je bekkenbodemspieren.

Bij niezen trekt je middenrif heel krachtig samen.

Alles tegelijk aantrekken gaat makkelijk, dus als je niest OOK je tenen krommen gaat prima (soms vanzelf, dan zeg je ook: die nies kwam uit mijn tenen).

Maar iets loslaten terwijl je iets anders aanspant is dan echt moeilijk.

Probeer het maar eens: als je voelt dat je moet niezen pak je iets in je hand en OP HET MOMENT van de nies open je je hand en laat je het vallen. Dat is HEEL moeilijk!!!

Je kunt het wel trainen, het onafhankelijk bedienen van spieren die dat normaal niet doen maar omdat niezen onregelmatig komt en je het zelf niet in de hand hebt lijkt deze me lastig.
amigo
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
ik realiseer me weer wat zo naar was:
als je moet niezen span je ook je buikspieren, dat geeft extra druk op je blaas terwijl die sluitspier zich sluit, die druk was heel naar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha waarom zou je dat doen proxner:P