Hoe kan het als je iets heftigs ziet dat je soms rillingen over je rug e.d. krijgt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is nog een oerinstinct als we bang worden, daalt onze lichaamstemperatuur. Onze haren gaan dan overeind staan om de warme lucht beter bij het lijf te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had ergens gelezen dat de haren ook voor dienen om je `groter` gevaarlijker te maken... zodat je vijand bang word voor je... had een paar dagen gelezen op quest volgens mij...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar ook in de oertijd had men niet zo veel haar dat het oprijzen nou echt een distinctief effect had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de mens is het niet/nooit geweest om andere mensen/dieren bang te maken met haren.
Dient alleen voor de warmte.