Hoe vergroot ik mijn intellectuele vermogen?

Op welke manier en in welke situaties kan ik dit doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe is het nu met je intellectuele vermogen gesteld.
Het is net als bij schaatsers en hardlopers. In het begin worden de prestaties snel beter. Maar als je al tegen je top zit vergt iedere verbetering heel veel inspanning.

Het beste antwoord

Daar is onderzoek naar gedaan, en daar kwam uit dat de grootste kans om je intellectuele vermogen te vergroten is om op zoveel mogelijk verschillende terreinen je kennis te verbreden:

Leer muziek lezen, een intstrument bespelen. Maar ga nu ook eindelijk eens naar een balletvoorstelling, en lees dat boek waar je al jaren tegenop ziet. (en zoek gelijk wat info op over de schrijver)
Ga van de zomer naar Oezbekistan inplaats van dat eeuwige Zuid Frankrijk, en leer een vreemde taal spreken.
En zo kun je nog wel even doorgaan.
Zoek je interesses op en breidt ze uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er zijn talloze boeken en software op de markt die het stimuleren en op peil houden van het intellectueel vermogen als doel hebben.
Spel: Braintraining op Wii, of op de DS
Mind fit voor de computer
Oefen je brein (boek)
dan is er nog Neurocampus (www.neurocampus.nl) en die hebben ook nog een eigen tijdschrift.
In principe gaat het erom dat je alle functies van je geheugen blijft trainen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is leuk, Neurocampus, ik ben er ook regelmatig te vinden. +1
Ha, die Sanuk;

Simpel; hier de juiste vragen stellen en op die manier veel kennis opdoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon je eigen interesses volgen, doen waar je je het gelukigst bij voelt. dan komt die vorming vanzelf als daar je interesse ligt. het onzin vpro te gaan kijken, bach te gaan luisteren en hippe literatuur te gaan lezen puur en alleen om je intellect te vergroten. intellect is persoonlijk, en komt juist het best tot zijn recht icm je eigen persoonlijkheid en voorkeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ontspan...

Ontspanning maakt je intellectuele vermogen groter...

In elke situatie werkt dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je hier wat aan.

http://www.waardeneducatie.nl/basspsch.htm

Succes
M.v.g
Spencer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een Rubik's cube en los hem op evt mbv Rubik's kubus voor Dummies. Als je dat lang blijft herhalen kan je het op een gegeven moment zonder hulp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je vergroot je ruimtelijk inzicht, en mi valt dat onder intellectueel vermogen.
http://www.gamenisgoed.nl/waarom-gamen-goed-is/