Hoe zwaar moet ik trainen met dumbells van 2 kilo?

Ik ben nu 14 jaar en 185 cm 54 kilo. Ik wil graag mijn armen trainen en evt. bovenlichaam. Natuurlijk weet ik dat te zwaar trainen erg gevaarlijk is ivm met groei van botten etc. Ik heb een setje dumbells van 2 kilo per stuk. Wat zijn goede oefeningen en hoe zwaar moet ik trainen? Alstublieft geen antwoorden met: "Wacht tot je uitgegroeid bent." of "Je bent nog te jong om aan krachttraining te doen."

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, geen antwoorden op deze vraag dan.

Het beste antwoord

De vraag `hoe zwaar moet ik trainen met dumbells van 2 kilo` is een beetje moeilijk te snappen... en je benen trainen is ook handig hoor~! met 2 kilo halters heb je niets... kan je net zo goed je boekentas optillen, lol.

Zoek een leuk sportschooltje op en ga daar trainen, wel rustig opbouwen.... je moet er eerst aan wennen... en nee je bent niet te jong, ik doe het al een half jaar, en ik kreeg ook reacties van: Ga nog een maandje door en dan zien we wel ^.^ nou die maandje later zag ik er beter uit dan de maand daarvoor... zorg gewoon dat je goed traint.

Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja , ik ben bijv 16 en 1.73 ( ja ik weet een beetje aan de kleine kant) en gebruik minimaal 10-15 kg dumbels en die heb ik al sinds ik 14 ben dus jij kan ook wel vast meer aan, als je maar niet te zwaar traint want das slecht voor je rug
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16 en 1.73 en dan nog kleine kant? lol ik word over 3 maanden 15 en ben 1.60 ongeveer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol ik word over 1 maand 15 en ben dan 1.85
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xD ik ben wel de kortste dus ik heb de meeste voordeel i.v.m ROM.

Andere antwoorden (1)

Hoeft niet per se geen sportschool. Als je gewoon met je lichaamsgewicht traint krijg je ook spieren. Bijv. opdrukken met je benen op een stoel, of op 1 arm als je kan etc.