Als je allergisch bent voor huisstofmijt, wordt het dan erger als je een kat neemt?

Staat dat met elkaar in verbinding?
ik wil graag een kat maar vraag me af of dat los van elkaar staat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Laat je even testen bij de huisarts of je ook allergisch bent voor katten.
Ik ben allergisch voor huisstofmijt maar niet voor katten, heb er hier 7 lopen. En mijn allergie wordt er niet erger door. Alleen zal je wat extra moeten zuigen, want de haren etc zullen wel een bron zijn voor extra mijt.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dieren zijn weer wat anders dan huisstofmijt zelf.
12 jaar geleden
Nee, niet per se. Een kat heeft andere allergenen dan huisstofmijt. Het hebben van een kat bevordert ook niet per se de huisstofmijt. Wel is het in de praktijk zo dat als je allergisch bent voor het één, je het ook vaak voor het ander bent of wordt. Maar daar is geen zekerheid, het komt alleen vaak voor. En dan kan het ook nog zo zijn dat je wel allergisch bent voor de ene kat, en niet voor de andere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huisstofmijt leeft van huidschilfers, van mensen maar ook van dieren.
Dus ook van die van een kat.

En als je allergisch bent voor huismijt; ben je eigenlijk niet allergisch voor die beestjes zelf, maar voor hun uitwerpselen. En die blijven hangen in o.a. alles wat harig is.

Maar misschien als je je huis en je kat heel erg goed schoon houdt, gaat het wel.