Hoe krijg ik meer zelfvertrouwen?

Ik ben een meisje van 13 jaar en 9 maanden, en ik ben 1.45 cm.
Ik ben hierdoor erg onzeker.
Weten jullie misschien hoe ik toch mijn zelfvertrouwen terug kan winnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Door iets te gaan doen waar je heel erg goed in bent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfvertrouwen heeft niets met lengte te maken, maar hoe jezelf omgaat met je lengte!!! Napoleon was ook een klein menneke maar aan zelfvertrouwen had hij geen gebrek! En dat ze je pest tijdens gym, zeg: jij bent misschien mooi, maar je zweet voor geen meter.
KennisDelen
12 jaar geleden
Richt je op de dingen waar je wél goed in bent! Groetjes, K.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Armbandje1, als jij denkt dat jij knapper bent dan haar omdat zij jou pest om die 7 centimetertjes en jij ervan overtuigd bent dat je heeeel zelfverzekerd bent als je ook zolang bent (waar ik helemaal van overtuigd ben) en je bent je er van bewust dat je dingen goed kan en je durft voor een hele klas een verhaal voor te lezen dan ontbreekt er aan jouw zelfvertrouwen helemaal niets.
Iedereen heeft zijn mindere punten aan zijn lichaam. Hier moet je mee leren leven. Durf dat ook ga dus dingen doen waar je happy van wordt en durf ook eens tegen de muur aan te lopen zodat je van je fouten kunt leren. Een mens kan alleen maar slimmer worden en vooral als je zo jong bent dan jij bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 2,02, maar ook ik heb soms even iets waarvan ik moet slikken, en tegelijkertijd toch mijn zelfvertrouwen moet hebben. En dat is soms lastig!

In mijn opleiding heb je veel zelfvertrouwen nodig, het zit vaak al wel een beetje in je, maar je moet er toch aan werken.

Ik voel me zelfverzekerd als ik weet wat ik al heb bereikt tot nu toe, kijk eens bij jezelf: "Dit heb ik bereikt" en wees daar eens trots op. Laat je ook niet kisten door anderen, je bent dan misschien niet zo groot als de rest, maar wie klein is kan wel groot denken. Dus vergeet je lengte, en denk groot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is in eerste instantie de oorzaak van je onzekerheid? is dit tot stand gekomen doordat er veel opmerkingen van leeftijd of klasgenoten door gemaakt zijn? er zijn verscheidene oorzaken van je onzekerheid mogelijk, je zal alleen door de oorzaak kunnen werken aan je probleem.
vraag eens voorzichtig aan goede vriendinnen hoe zij tegen je lengte aan kijken. vinden ze je misschien minder aardig door je lengte? dat denk ik dus niet. een goed mens ligt niet aan zijn/haar lichaamslengte :) een slim mens kan je niet pijlen door zijn/haar lichaamslengte :) schrijf voor jezelf eens op waarom je je zelfvertrouwen verloren hebt en probeer een positieve oplossing per punt te vinden, als je dit niet in je eentje lukt vraag dan een hele lieve vriendin die je vertrouwen kan of zij je daar misschien bij helpen kan. door het inzicht van je vriendin zal je misschien zelf het punt vinden waardoor je kan gaan werken naar meer zelfvertrouwen. als je dit niet lukt vraag dan aan je ouders of ze er een hulpverlener bij kunnen halen voor je, probeer dit niet te lang alleen op te lossen dat kan je alleen maar nog meer onzekerheid opleveren en dat is het zeker niet waard, als je bijna 13 bent hoor je van je jeugd te genieten.
heel veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door met mensen om te gaan die van je houden, zoals je bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan begrijpen dat je het vervelend vind dat wat kleiner bent en hier last van kan hebben. Ik niet veel verstand van de psychologische oplossingen maar kan je wel vertellen hoe het in het dagelijks leven gaat.. ik ben wat ouder dan jij en heb dus wat meer ervaring en ik kan je vertellen dat iedereen wel iets heeft wat hij of zij niet zo leuk aan zichtzelf vind en dat iedereen wel onzeker is over zoiets. Je bent nog jong dus je kan er nu wat meer last van hebben omdat je misschien nog niet weet dat het eigenlijk niet zo heel erg hoeft te zijn. Een ander zal zich niet aan je storen omdat je klein bent en je blijft dezelfde leuke persoon die je bent. Als je evt. onzeker bent over gebied van jongens, er zijn genoeg jongens die het juist heel leuk en lief vinden dat je wat kleiner bent. Onzeker zijn hierover is niet nodig, maar als je er echt last van hebt, probeer te relativeren wat ik net al heb gezegt. Je lengte maakt niet wie je bent en als je een leuk karakter hebt is dat waar mensen naar zullen kijken en daarom van je houden. Enjoy life! ;)
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de website van Hoe Overleef Ik (www.hoeoverleefik.nl ), dat is meteen ook een site precies voor mensen vanaf jouw leeftijd, daar staan daar vast tips over!
Succes!