Ik wil op een gezonde manier afvallen maar hoe pak ik dit aan?

Tja weer echt zo'n typische vraag.. ik ben 16 jaar 1.72m en 80kg, dus ongeveer 10 à 15 kilo te zwaar. Ik sport 2x in de week al heb ik daar soms ook geen tijd voor omdat ik in de 4e leerjaar van havo ziet en het toch echt druk heb. maar ik sport best wel intensief(als ik ga)ik hou van sporten. het ligt ook meer aan mijn eetgedrag heb vaak last van eet buien wat mij dus niet echt op weg helpt naar mijn uiteindelijke doel. wat moet ik nou precies eten want in onze familie is de helft zo wat dik en de helft super dun raar? dat kun je wel zeggen ja..
Verder heb ik vooral last met het avond eten want dan eet ik meestal mee met de familie maar dat is soms heel gezond en soms ook helemaal niet dus heb besloten voor me zelf te gaan koken ; gekookt groenten dan maar iedere keer dacht ik zo..? iemand nog tips ik wil echt gewoon er van af zijn en dan het ook aanhouden. want het is echt gewoon niet leuk meer, van een maatje M naar XL.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

oke ik geef je paar richtlijnen wat je kan helpen en als je echt wil kun je hiermee al wat kilo's verliezen. eet mager, kleine porties, om de 2/3 uur (zo krijg je snelle verbranding en sla je niet alles op), stop met snacken (ECHT DOEN WANT DAN BEN JE HIERMEE AL PAAR KILO'S KWIJT), en veel bewegen (niet alleen harlopen, ook van fitness met gewichten verbrand je vet), en dit alles volhouden. Ik geef je een simpel schema waarmee je gezond afvalt als je bovenstaande ook in acht neemt. -ontbijt: kleine portie brinta met magere melk -2/3 uur later: 2 crackers met mager beleg (kipfilet, slankie etc, kijk op de verpakking of er echt GEEN vet in zit of een klein beetje). -2/3 uur later: magere franse kwart (evt wat ananas hier in of een klein beetje siroop voor de smaak) -avondeten: kleine porties(klein kopje) rijst of aardappelen(1 aardappel is genoeg), kipfilet of vis met goede vetten, geen gepaneerde kibbeling :) , 400gram groente, groente is altijd goed. -2 uur later: rijstwafel (max 2) -half uur voor het slapen gaan: kleine portie magere franse kwark *dorst? drink water. Geen frisdrank. Liever ook geen sapjes, dat zit vaak vol met suikers. Zoals je kunt zien is alles hierboven in dit dieet gezond eten. Geen rare uithonger methode oid en dit wordt ook gebruikt in sportscholen voor mensen die willen afvallen. Ik heb t niet speciaal berekend maar bovenstaand is een goede richtlijn (niet teveel calorieen vet etc.) Die eetbuien zijn vervelend, vraag jezelf af warom je het doet en leer het af. Problemen met dieet? Denk maar zo: je wilt dit, dit is goed voor je, hier wordt je blij van en ga niet nadenken over dat je het dieet niet zo lekker vind maar geniet van je goede levensstijl! ;) Dan krijg je er oko echt plezier in, ga je beter in je vel zitten en ga je ook afvallen. Keep on training! Succes ;)

ga niet te weinig eten, want dan krijg je het gevreesde jojo-effect en dan heb je tussendoor ook meer honger, dus neiging om alles op te eten wat er in de buurt ligt Laat je niet verleiden door vette happen in de pauze. Ban frisdrank uit je leven En als je eens n keer zondigt, geniet er dan van,(niet gauw naar binnen slikken, dat is echt zonde) en niet denken dat dan alles verpest is, na het zondigen begin je gewoon weer opnieuw, Succes Toegevoegd na 49 minuten: Niet alleen op een bak muesli, maar genoeg eten zodat je geen trek hebt tussendoor. En als je zondigt niet denken: morgen begin ik opnieuw,maar: Als dit op is begin ik opnieuw

Doe jezelf een vast gezond eetpatroon aanwennen.In dit eetpatroon moet je je dagelijkse schijf van 5 halen. Probeer op vaste momenten van de dag te eten. En vraag je familie om hulp. En voorderest ga eens met de fiets of voet ipv bus of auto. Veel bewegen dat je een goede nachtrust hebt en dan sochtends weer een goed ontbijt.

Er zijn op het internet heel veel sites over afvallen en je eetgewoonten verbeteren. Begin eens met de site van Het Voedingscentrum. http://www.voedingscentrum.nl/nl/bmi-meter.aspx?gclid=CJeliqGuxqwCFQIm3god6C9m4A Test jezelf. Krijg adviezen. Vul je eetpatroon in. Recepten. Stel je vragen Toegevoegd na 1 minuut: Misschien moet je je dan aanmelden bij zo'n gratis site waar je precies kunt bijhouden wat je weegt, wat je hebt gegeten en hoeveel je nog moet afvallen om je streefgewicht te bereiken. Dit is een goede: http://valtaf.nl/

Door heel langzaam af te vallen, het duurt waarschijnlijk dan wel iets langer voordat je op de streefgewicht zit maar de kans dat je gaat jojo is zo veel minder. Je moet niet honger gaan lijden want dan gaat je lichaam zuinig met energie om. Het beste kun je om de 3 uur iets eten om je verbranding op peil te houden. Probeer meer eiwitten te gaan eten, die zitten bijvoorbeeld veel in eieren en yoghurt. En probeer koolhydraten en uiteraard vetten te vermijden, bij het avond eten is het slim om iets minder aardappelen of spaghetti te pakken en dan meer van de groente. Eet langzaam, geniet van wat je eet. En hou in je achterhoofd dat als je bijvoorbeeld zin in heb in chocolade dat als je dat eet je de lekker smaak maar even hebt maar het vet dat het meebrengt niet. (om het maar even heel zwart wit te zeggen). Dit lukt offcourse niet altijd dan hou je de volgende dag gewoon een balans dag. Ook kan het helpen om samen met een vriendinnetje te gaan afvallen en dan elkaar samen te motiveren. Zo kunnen jullie misschien ook dagelijks 30 minuten een rondje lopen dat houd je verbranding van energie ook op peil. Succes! P.s: Pas wel op, dat je niet te veel afvalt want je zit nog in de groei!!

Lees het boekje Skinny Bitch http://www.bruna.nl/boeken/skinny-bitch-9789049998912?Alternative=c. Daar heb je echt wat aan, het is een dun boekje dus je hebt het zo uitgelezen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100