Ooit kreeg ik als kind de schrik van mijn leven; iemand in mijn buurt kreeg een worm attaque; ze braakte levende wormen. Hoe kan dat?

Het gebeurde in een tropenland

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Het zal wel een parasiet geweest zijn uit dat verre land... En dan zouden die wormen eruit gegooid kunnen worden als ze de overhand kunnen nemen op dat zieke lichaam van dat kind... Wel horror-verhaal hoor... ril ril...

Maar als je wil weten wat voor ziekte of welke wormen dat zijn, dan kan ik je dat niet vertellen hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit niet uit dat zoiets echt kan -- je hebt de vreemdste parasieten in de tropen, vaak heel akelig.

Maar kun jij uitsluiten dat het een geconstrueerde herinnering is?

Weet je zeker dat dit niet een filmscene is, die later is vervormd tot herinnering? Of dat iemand gewoon braakte, jij kwam een minuut later ter plekke, en toen waren er inmiddels allemaal wormen op dat heerlijke maaltje afgekomen?
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 heel goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welnee, ik was 13, stond erbij en ik keek er naar..
Dit fenomeen komt vaker voor in tropische landen, maar ik had het nog nooit van dichtbij meegemaakt.
Er was ook elk jaar via een soort GGD en schoolarts een verplichte inname van een wormenkuur
Cryofiel
14 jaar geleden
Zou best kunnen hoor, dat er echt levende wormen kunnen worden uitgebraakt. Ik heb beelden gezien van levende beestjes die onder de huid krioelen, van wormpjes die zichtbaar in het oog rondzwemmen, en van wormen die in de aderen zitten en daar stukje voor stukje moeten worden uitgehaald, over meerdere dagen, zonder dat ze terug kunnen kruipen. Die worden dan om een stokje gewikkeld en elk uur een klein beetje verder opgerold. Dus dit zou ook kunnen, ik houd het zeker niet voor onmogelijk. Maar ook al was je 13, dan nog is het mogelijk dat dit een valse herinnering was. Een vermenging van iets dat je echt hebt meegemaakt, van iets dat je in een film hebt gezien, en van een stukje fantasie. Ik houd vooralsnog beide mogelijkheden open. Hopelijk meldt zich binnenkort een tropenarts die hier meer over kan vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou 's op over die valse herrinneringen :) Het staat me nog zeer helder voor de geest en had er overigens al van gehoord, maar nooit van dichtbij meegemaakt.
Van mijn eega( vele jaren later) zwollen ook opeens oren en neus op. Na lang en gedegen onderzoek constateerde de tropenarts dat het wel eens aan wormen kon liggen en na een fikse wormenkuur verdwenen de klachten
Het klinkt horrorachtig, maar het blijft iets wat ik van zeer dichtbij heb meegemaakt.
Ik heb gehoord dat spoelwormen in de tropen het hele maag - darm systeem kunnen verstoppen . Ik ga even voor je kijken op wikipedia.

Toegevoegd na 6 minuten:
www.wikipedia.nl/wiki/Spoelworm : de worm komt in de maag of de darmen uit en boort zich eerst een weg door de bloedbaan. Daarna via de longen , wordt opgehoest en daarna weer ingeslikt en ontwikkeld zich dan tot volwassen exemplaar.

De schepping ( evolutie ) heeft vreemde kostgangers ...

Toegevoegd na 8 minuten:
Sorry het is www.wikipedia.org/wiki/Spoelworm

Toegevoegd na 10 minuten:
Vorige link werkt ook niet derde poging: www.wikipedia.nl en zoek op Spoelworm.