Ooit kreeg ik als kind de schrik van mijn leven; iemand in mijn buurt kreeg een worm attaque; ze braakte levende wormen. Hoe kan dat?

Het gebeurde in een tropenland

Weet jij het antwoord?

/2500

Het zal wel een parasiet geweest zijn uit dat verre land... En dan zouden die wormen eruit gegooid kunnen worden als ze de overhand kunnen nemen op dat zieke lichaam van dat kind... Wel horror-verhaal hoor... ril ril... Maar als je wil weten wat voor ziekte of welke wormen dat zijn, dan kan ik je dat niet vertellen hoor...

Ik sluit niet uit dat zoiets echt kan -- je hebt de vreemdste parasieten in de tropen, vaak heel akelig. Maar kun jij uitsluiten dat het een geconstrueerde herinnering is? Weet je zeker dat dit niet een filmscene is, die later is vervormd tot herinnering? Of dat iemand gewoon braakte, jij kwam een minuut later ter plekke, en toen waren er inmiddels allemaal wormen op dat heerlijke maaltje afgekomen?

Ik heb gehoord dat spoelwormen in de tropen het hele maag - darm systeem kunnen verstoppen . Ik ga even voor je kijken op wikipedia. Toegevoegd na 6 minuten: www.wikipedia.nl/wiki/Spoelworm : de worm komt in de maag of de darmen uit en boort zich eerst een weg door de bloedbaan. Daarna via de longen , wordt opgehoest en daarna weer ingeslikt en ontwikkeld zich dan tot volwassen exemplaar. De schepping ( evolutie ) heeft vreemde kostgangers ... Toegevoegd na 8 minuten: Sorry het is www.wikipedia.org/wiki/Spoelworm Toegevoegd na 10 minuten: Vorige link werkt ook niet derde poging: www.wikipedia.nl en zoek op Spoelworm.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100