Kun je een moedervlek ook zonder medische reden gratis laten verwijderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gratis bestaat niet in de zorg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie vraag, wil ik namelijk ook!

Antwoorden (3)

Je moet zorgen dat het een medische reden is. Je maakt je zorgen en of je vin het erg lelijk en daar heb je geestelijk last van :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geestelijk er last van hebben word vaak niet (meer) meegerekend helaas.
Nee. Aan het weghalen van een moedervlek is altijd een prijs verbonden. De kosten van het laten weghalen van een moedervlek verschillen sterk per behandeling.

Het weghalen van een moedervlek door je huisarts kost 20 tot 40 euro. Een laserbehandeling in een privékliniek kost al snel 200 euro. Een ingreep door een plastisch chirurg kan – afhankelijk van het aantal moedervlekken – oplopen tot enkele duizenden euro’s.

In zeldzame gevallen wordt het cosmetisch weghalen van een moedervlek vergoed via je zorgverzekering. Als je jonger bent dan 18 jaar en aangeeft dat je moedervlekken schaamte, pesterijen of een verstoord zelfbeeld veroorzaken, dan wordt het verwijderen van een moedervlek doorgaans vergoed. In de meeste andere gevallen draai jezelf op voor de kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ging met n moedervlek naar de dokter en zei dat ik hem er gek uit vond zien ( er zaten kleurverschillen in) en dat ie volgens mij gegroeid was. De dok nam geen risico (zei ze letterlijk) en verwees me door naar dernatologie in het zh. Daar vertelde ik hetzelfde. De derma dacht niet dat ie slecht was, maad heeft em toch bevroren. Na 2 weken viel ie af. Ik heb er geen rekening van gekregen.
Dus ja, het kan 'gratis' hoewel he natuurlijk premie betaald en de derma ook zn geld wel krijgt.
Gewoon basf de dokter gaan! Nee heb je, ja kun je krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is of je een moedervlek ZONDER medische reden gratis kan laten weghalen. Nee dus, want bij jou was er WEL een medische reden. Er waren kleurverschillen en de vlek was gegroeid. Daarom was het bij jou gratis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dok twijfelde, de derma zag er nix schokkends in, ik dácht dat ie groter was. Over medische reden valt te twisten. De derma moet het doen en die vond t er normaal uit zien. Ik zou dus zeggen ja, mits...
(als je je zorgen maakt is de dok vast meewerkend) Btw, excuus voor de spelfouten....