Kun je een moedervlek ook zonder medische reden gratis laten verwijderen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je moet zorgen dat het een medische reden is. Je maakt je zorgen en of je vin het erg lelijk en daar heb je geestelijk last van :)

Nee. Aan het weghalen van een moedervlek is altijd een prijs verbonden. De kosten van het laten weghalen van een moedervlek verschillen sterk per behandeling. Het weghalen van een moedervlek door je huisarts kost 20 tot 40 euro. Een laserbehandeling in een privékliniek kost al snel 200 euro. Een ingreep door een plastisch chirurg kan – afhankelijk van het aantal moedervlekken – oplopen tot enkele duizenden euro’s. In zeldzame gevallen wordt het cosmetisch weghalen van een moedervlek vergoed via je zorgverzekering. Als je jonger bent dan 18 jaar en aangeeft dat je moedervlekken schaamte, pesterijen of een verstoord zelfbeeld veroorzaken, dan wordt het verwijderen van een moedervlek doorgaans vergoed. In de meeste andere gevallen draai jezelf op voor de kosten.

Bronnen:
http://www.prettyhealthy.nl/moedervlekken-...

Ik ging met n moedervlek naar de dokter en zei dat ik hem er gek uit vond zien ( er zaten kleurverschillen in) en dat ie volgens mij gegroeid was. De dok nam geen risico (zei ze letterlijk) en verwees me door naar dernatologie in het zh. Daar vertelde ik hetzelfde. De derma dacht niet dat ie slecht was, maad heeft em toch bevroren. Na 2 weken viel ie af. Ik heb er geen rekening van gekregen. Dus ja, het kan 'gratis' hoewel he natuurlijk premie betaald en de derma ook zn geld wel krijgt. Gewoon basf de dokter gaan! Nee heb je, ja kun je krijgen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100