Als 70% van je lichaam uit water bestaat, betekend het dan dat als je 100kilo weegt je 70Liter water in je hebt zitten, of zit dit anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja. Een deel van die 70% water zit in ons bloed, is intercellulair. Het overige gedeelte is nodig voor de werking van onze organen.

90% van de hersenen, 79% van hart en longen, 76% van de spieren, 70% van de lever, 22% van de beenderen en zelfs 10% van de tanden is water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

waarschijnlijk houdt je lichaam (het vet) wel meer water vast, maar ik denk dat wanneer je 100 kilo weegt, je voor grotendeels meer uit vet bestaat dus dat percentage zal dan lager liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Maar dat kan ook in gebonden vorm zijn. C6h12o4 bevat ook h2o.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Telt wel mee bij bepaling 60%
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig voorbeeld, bedoel je misschien c6h12o6?
Je cellen bestaan grotendeels uit water, ook de vetcellen. Dus ja, bij 100 kg heb je 70 kg aan H2O moleculen in je lichaam, maar dat zit in cellen. (Dus er uit persen is niet mogelijk zeg maar.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De fout die je hier maakt is dat gewicht en percentage van stoffen los van elkaar staan.
de "appels en perentheorie"