m`n dochter (4) heeft last van een blaasontsteking, hoe kan ik zorgen dat ze wel drinkt..

ik heb van alles geprobeerd, maar weinig lijkt te helpen..
iemand ideeen, tips?

Toegevoegd na 53 seconden:
ik ben bij de huisarts geweest en ze heeft een kuurtje gekregen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Geef haar naast het gewone drinken wat ze al tot haar neemt, ijs, komkommer, (water) meloen.
Misschien krijgt ze meer dorst als je haar hartige dingen geeft of chips.

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Vertel haar dat door het drinken de blaas schoongemaakt wordt van de dingen die pijn maken... En eerst is het even pijnlijk met plassen, maar als het weer schoon is, dan niet meer... En dit gaat ook weer voorbij... vorige zomer had je het niet en de volgende zomer dan weet je nog niet meer dat je dit had... Dus het gaat snel weer over... Je bent patiënt nu... En in het engels betekent dat geduld... Dus je moet geduld hebben zeggen de engelsen, die weten dat goed... Dat moet jij ook doen, geduld hebben en dan ben je zo weer beter... En als het voorbij is heb je weer nergens last van... Dan is het voorbij... Maar je moet toch wel goed drinken, dat helpt...

Zo iets zou ik mijn dochter zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord. +1
Lastig..
Kun je haar lekker maken met haar favoerietje drankje..zoveel als ze wil?
Een ijsje is ook vocht.. in fruit zit vocht... Melkproducten zoals yogurt of pudding..
Soep?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer zelf ook steeds wat te drinken,zien drinken doet drinken,of een spelletje te verzinnen waar ook iets bij gedronken moet worden,je hebt het jaargetijde niet mee,maar als het kan de kachel iets hoger zetten,haar favoriete eten maken met iets te drinken erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het drinken of eten van cranberry’s kan helpen tegen blaasontstekingen.
Zijn te verkrijgbaar in de natuurwinkels
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer op haar niveau uit leggen waarom het belangrijk is dat ze veel moet drinken.
Je kan beginnen met uitleggen wat een blaasontsteking is, zodat ze ook weet waarom ze pijn heeft. Daarna kan je uitleggen waar die pillen voor werken en waarom veel drinken ook helpt.
Niets is erger voor een kind dan dat het in ongewisse wordt gelaten. Een kind zal meer en sneller doen wat je vraagt als je ook uitlegt waarom.
Nu hoeft dat natuurlijk niet altijd, maar vaak gebeurt het helemaal niet. En weet het kind alleen waarom --> daarom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het uitleggen waarom ze moet drinken maar dat heb je vast al gedaan.
Een hele leuke drinkbeker kopen van haar favoriete tv progamma bijv:Sesamstraat,teletubbies,dora enz:misschien vind ze dat leuk met een superleuk rietje erbij,er zijn hele leuke te koop,volgens mij bij Blokker.
Zelf waterijs maken met roosvicee of iets anders gezonds van drinken,het gaat dan misschien ook naar binnen.
Veel succes hoor!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk als ze niet wilt drinken de kuur mix het ergens doorheen wat ze wel lekker vind als het maar niet warme drank is of prik(heeft de dokter toen tegen mij gezegt toen mijn dochtertje het had
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt haar belonen als ze iets gedronken heeft.

Koop stickers en laat haar telkens als ze haar beker leeggedronken gedronken heeft een sticker op een vel papier plakken. Telkens als ze tien stickers op het vel heeft, mag ze iets leuks met jou doen (bijv. koekjes bakken, een knutselactiviteit, een spelletje) of een klein cadeautje uitkiezen.

Maak de hoeveelheid drinken die je haar per keer aanbiedt overzichtelijk. (bijv. een half bekertje per keer).

Een beetje verwennerij en wat extra positieve aandacht maakt haar pijnlijke plassen en het 'ziek' zijn wat leuker. Als de blaasontsteking over is, pak je de normale gang van zaken weer op.

Beterschap voor je dochter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mijn zoontje ziek is en hege koorts heeft zoals nu moet hij ook zo veel mogeliojk drinken.Ik haal dan zowiezo wat hij erg lekker vind en dan samen drinken en er een rietje bij geven dat vind mijn zoontje altijd wel leuk.en als je samen drinkt elke keer voor een slokje laten proosten op iest.bv proost voor papa,proost op vriendjes en of vriendinnetjes.Bij ons werkt het dus suc 6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geef haar waterijsjes dan krijgt ze in ieder geval vocht binnen