Je wordt sneller ziek, concentratie problemen en op de langere termijn halucinatie zijn enkele voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij onderzoek met ratten, waarin ze zo lang mogelijk wakker gehouden werden, stierven deze uiteindelijk.

In dit onderzoek werden de ratten wakker gehouden door een draaiend platform dat in beweging kwam zodra uit fysiologische indices bleek dat de rat in slaap viel. De slaapgedepriveerde ratten werden (in vergelijking met controleratten met dezelfde lichamelijke activiteit maar normaler slaappatroon) steeds zwakker, verzorgden zich niet meer en konden hun lichaamstemperatuur niet meer regelen. Ondanks het feit dat zij meer gingen eten, verloren zij aan lichaamsgewicht. Het is niet bekend of de dood werd veroorzaakt door het dysfunctie van de hersenen of door andere oorzaken, zoals een verstoord metabolisme of een verstoring van het immuunsysteem.

Uit laboratoriumonderzoek blijkt dat slaapdeprivatie voor mensen over het algemeen minder ernstige gevolgen heeft dan voor dieren. Het onderzoek heeft o.a. aangetoond dat slaapdeprivatie leidt tot slaperigheid en een verminderd cognitief functioneren. Dit blijkt o.a. uit vergeetachtigheid, tragere reacties op prikkels uit de omgeving en het maken van fouten in taken die aandacht en concentratie vereisen. Het kan ook leiden tot emotionele overgevoeligheid.
Bij langdurige onthouding van slaap (bijvoorbeeld enkele nachten aaneen helemaal niet slapen) kunnen soms hallucinaties optreden. Het lichamelijk prestatievermogen lijkt daarentegen minder schade te ondervinden van slaapdeprivatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je word moe xD

nee zoals vernoemd, je word ziek etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier een aantal:
* Vertraagd denken en vertraagde reacties.
* Problemen bij het luisteren en het begrijpen van instructies.
* Problemen bij het onthouden.
* Frequente fouten en missers.
* Vernauwing van de aandacht. Missen van belangrijke veranderingen.
* Slechte inschatting van complexe situaties.
* Problemen bij het vinden van nieuwe oplossingen.
* Tunnel vision: het vernauwen van het gezichtsveld.
* Troebel zicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je op de lange duur toch in slaap valt.
Maar nu even serieus,hier moet je niet mee blijven tobben.
Zo snel mogenlijk een bezoek aan de dokter brengen.
Dat is het beste, er kunnen zo veel oorzaken zijn waarom
je niet slaapt,zo als spanning van wat ook, ziekte enz enz.
Met je dokter kom je er wel uit.