Wat vind jij belangrijker, je zorgen maken om al het vervelende om je heen of genieten van al het moois?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Genieten van al het moois om ons heen natuurlijk , of het nou een vogel, bos, of een spontane lach van een onbekende is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Uiteraard genieten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Genieten van het mooie leven natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leven is te kort om je zorgen te maken of ruzie te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geniet mooi van al het vervelende om me heen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 mmmmja...
Helaas is het niet altijd een keuze, als je in een depressie zit bijvoorbeeld zou je heel krijg willen kiezen de positieve dingen voorang te geven en die ook als sterker als het negatieve te ervaren. er zijn meerdere voorbeelden te bedenen die te maken hebben met een geestelijke aandoening of "lastig" karakter.

buiten dit ben ik het met je eens dat de "glas halfvol" theorie erg belangrijk is in het kunnen waarderen van het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt je zorgen maken over alles wat vervelend is, maar... wat voor zin heeft dat? Maak je daarmee de zaken beter of juist slechter? (pauze) Nou dan!

Zorgen maken is alleen zinvol als het de aanzet is om iets aan de situatie te doen. Maak je je zorgen over het klimaat? Doe er dan iets aan door de mensen aan te sporen energie te besparen.

Zorgen maken om dingen waar je geen invloed op hebt, is volkomen zinloos. Ik kan me er zorgen over maken dat morgen een automobilist mij over het hoofd ziet, en dat mij dan een ernstig ongeluk overkomt. Maar heeft dat zin? Neen! Dus zorg ik dat mijn ziektekostenverzekering in orde is, en ga ik morgenochtend weer zorgenvrij op pad.

Dat zorgenvrij zijn opent de weg naar het genieten van al het moois in de wereld. En dat is op zich al een mooi resultaat!
Cryofiel
14 jaar geleden
Zonder al het vervelende om je heen , zou je het moois niet herkennen.
Het is dus allebij belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik probeer zoveel mogelijk te genieten van al het mooie en goede dat het leven me biedt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je veel zorgen hebt gemaakt,en veel vervelende dingen hebt meegemaakt geniet je dubbel van de mooie dingen om je heen.
Mensen die alleen voorspoed kennen hebben meer moeite om te genieten van kleine dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk zou iedereen het liefste willen genieten. (lijkt mij) Maar helaas zijn er zoveel dingen om ons heen die zorgen veroorzaken, dit kan je soms totaal overnemen en de mooi dingen overschaduwen. Wil je echter gelukkig zijn in je leven, dan moet je proberen de zorgen weg te duwen of ten minste ondergeschikt te maken aan de mooie dingen. Dit is niet altijd makkelijk, maar het is wel het beste. Dit probeer ik dan ook te doen, om positief in het leven te staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De keuze zal lijkt mij altijd vallen op genieten van het mooie, maar je kunt de zorgen niet altijd ontlopen, dus die zullen toch je aandacht vragen, al is het maar voor even. De kunst is om daar weer afstand van te nemen en te proberen alles te relativeren.
En vervolgens te genieten, want uiteindelijk is het glas toch halfvol ipv halfleeg wat mij betreft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zorgen maken om bepaalde zaken die om ons heen gebeuren daar ontkomen we vaak niet aan, maar niet vergeten om daar naast ook nog van het mooi's om ons heen te genieten. Het zijn de kleine dingen die het doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben vaak een tobbert. Dus maak me vaak zorgen.
Ik probeer te genieten van al het moois maar zorgen zal ik altijd hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb aardig wat vervelende dingen achter de rug waar ik je niet mee zal lastig vallen,maar heb ervan geleerd dat je moet waarderen wat je hebt en niet moet zeuren om wat je niet hebt,dat geld ook dus voor jouw zin:geniet van het moois in de wereld en zie niet alleen de negatieve dingen!dat wilt natuurlijk niet zeggen dat je je ogen moet sluiten voor de erge dingen maar ga er positief mee om,door je in te zetten om het te veranderen als het mogelijk is