Kun je met dromen ook hogerop komen?

Dat naarmate je ouder en wijzer wordt, je ook betere en verhelderendere dromen krijgt, en dat je als persoon geestelijk groeit door je dromen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag! ben benieuwd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens +1

Het beste antwoord

Ik denk dat dromen een bepaalde vorm van visualiseren is. Visualiseren helpt je ontwikkelen. Daarom besteden bijv. Topsporters zo veel in hun hoofd aan visualiseren. Als je het niet in je hoofd kunt dan kun je het ook niet in de realiteit. Je moet het dus eerst oefenen in je hoofd en hoe vaker je dit doet hoe beter je er in word. Hoe meer je droomt hoe meer je bereikt denk ik al kost het wel discipline om die dromen om te zetten in daden en non stop de motivatie vast te houden. Maar wie niet opgeeft kan zijn doel bereiken en daarmee dromen uit te laten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord!

Andere antwoorden (7)

Door betere en verhelderende dromen kan je uiteindelijk meer inzicht krijgen in het huidige leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo is het maar net!
In letterlijke zin wel want de illusie die je voor jezelf creeert, de droom, wat je einddoel moet zijn bepaalt voor een groot deel het pad er naar toe. Zo heeft het tot op heden voor mij gewerkt en ik groei iedere dag naar dat einddoel toe. En nee, dat is niet pensioen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat je niet te veel leiden door dromen. Dromen zijn bedrog. Je leeft hier en nu. Morgen is alles weer anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door je dromen te volgen en ernaar te leven, schrijf je je eigen verhaal voor je eigen leven. Je streeft naar wat je werkelijk wilt; je passies en wensen, en door daar naar te blijven leven zul je altijd blijven groeien.
Wanneer je bereikt hebt wat je wilt, zullen weer nieuwe dromen groeien die je weer een nieuwe weg in laten slaan.

Zonder dromen zul je in een standaard leven belanden; het leven dat je is overvallen, waar je misschien niet eens bewust voor hebt gekozen of werkelijk gelukkig van wordt.

Dromen is waar het om draait in het leven, en door in je dromen te geloven en hen na te streven, kom je overal waar je maar wilt. Zo hoog als je maar wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de droom is een afspiegeling van de geestelijke toestand waar je in verkeert... Dus je droomt jezelf...

Maar je groeit niet door de dromen die je hebt... Je hebt eerst jezelf en die droomt... Net als je jezelf hebt en daarna je ademhaling...

Er is niet een ademhaling en dan pas jezelf...

Maar je groeit niet door je dromen, maar dromen groeien zogezegd wel met je mee...

En iets heel anders en daar vroeg je niet naar is het pad tot lucide te dromen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oneens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oneens
Je dromen is een methode van je onbewuste om je wat te vertellen.
Met alleen dromen kom je niet veel verder.

Het gaat erom dat je je ook bewust wordt van de boodschappen die de dromen je willen vertellen.
Dat je deze begrijpt en je leven veranderd aan de hand van de inzichten die je hebt gekregen (via dromen of anders).

Je groeit pas als je ook veranderd. Als je werkelijk luistert naar je innerlijke zelf.
Ik heb eens gelezen: Mannen willen weten, vrouwen willen veranderen. Als die twee samenkomen groeien ze.
Wees dan ook zowel mannelijk (door kennis te vergaren) en vrouwelijk (door te willen veranderen). Dan groei je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In je droom kun je zo hoog komen,als je wilt! Tenminste als je een manier vindt om je dromen te sturen. Alleen bij het wakker worden kom je weer met een smak in de realiteit terecht! Jammer ?