Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn bloeddruk normaal?

Ik heb een bloeddruk van 110/77, ik ben 17 jaar sport veel, eet (volgens mij) gezond en gevarieerd. Ben op een normaal gewicht(misschien beetje ondergewicht).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloeddruk is prima, als het 2de cijfer onder de 100 zit is het in principe goed, heb je zelf gemeten of heeft de huisarts dit gedaan?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

jahoor jouw bloeddruk is prima!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een prima bloeddruk,zou ik zeggen.
houden zo, kan je 100 mee worden.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken verschillende mensen die juist met een lage bloeddruk niet zo oud werden.
Je bloeddruk is perfect, hoor. Als je bloeddruk te hoog is, merk je dat normaal gesproken niet.

Maar of je bloeddruk te laag is..kun je 's morgens merken als je uit bed stap.

Als je je namelijk duizelig voelt terwijl je je uit bed opricht..is de kans heel groot dat je bloeddruk te laag is.

En dan dus gewoon eventjes naar je dokter om het even te laten nazien..

Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier heb ik wel last van, als ik snel opsta wordt het zwart voor mijn ogen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan lijkt het mij dat je even naar je dokter moet teneinde je bloeddruk daar te laten nakijken. Waarna je pas echt zeker weet of het zwart voor je ogen daadwerkelijk het gevolg is van je te lage bloeddruk. Wellicht kun je er medicijnen voor krijgen..want volgens mij bestaan die wel. Succes en groet, Ton
Als "goede" bloeddruk wordt 120/80 als normaal beschouwd.
Voor mannen geldt dat van een te lage bloeddruk sprake is bij een bloeddruk lager dan 110/70.
Geen reden om je zorgen te maken, zeker niet als je veel sport. Zoals w.s. bekend werkt goede inspanning bloeddrukverlagend.
Zie onderstaande link onderste vraag (met antwoord)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding