Wat voor zorg is er mogelijk en het beste?

het betreft een hoogbejaarde vrouw met parkinson, die in toenemende mate verward raakt.
ze blijft vallen, uit bed, en van de trap.
ze kan gelukkig aanvullende zorg betalen.
maar wat zou nu het beste zijn?
een maal per dag thuiszorg schiet niet op, maar dag en nachtverpleging aanwezig is ook misschien wat veel.
wat is er mogelijk, en waar moet je zijn?

Rieneke1
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ga met deze vraag naar de huisarts. Hij kan je helpen met het aanvragen van de juiste indicatie bij het CIZ. De vraag die je stelt is nogal complex. Mocht je meer info willen, stuur maar een pb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Via de huisarts en de ciz krijgt ze de indicatie en zorgbemiddeling kan gepaste zorg vinden.

Andere antwoorden (2)

Je zou eens moeten kijken bij de Parkinson Vereniging, die hebben ook wel wat over "zorg".

http://www.parkinson-vereniging.nl/Nuttige-adressen-Mantelzorg-en-vrijwilligerszorg.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ideaal zou zijn als ze naar een bejaardentehuis, aanleunwoning of minimaal naar een huis zonder trappen zou willen, maar als het de persoon is uit je volgende vraag, dan zit dat er niet in.

Een persoonlijk alarm kan, maar dan moet ze die wel altijd bij zich dragen.

Een alarmkoord op het toilet en andere gevaarlijke plekken in het huis zou ook kunnen, maar je kan die moeilijk door het hele huis aanleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om de opties die je noemt vergoed te krijgen, heb je een indicatie van het CIZ nodig. De huisarts OS de eerste stap in deze. Gewoon ff in een zorginstelling gaan wonen kan niet. En ja, een aanleunwoning valt daar ook onder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je helemaal gelijk in, maar als ze een koophuis heeft kan een koopaanleunwoning, hoewel er daar niet veel van zijn.
Als ze sociaal huurt kan een woning zonder trappen eventueel met medische urgentie, enz.