Ik hoor mijn broertje heel vaak praten tijdens zijn slaap waarom doet hij dat

meestal praat hij snel ik versta sommige woorden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Slaap praten is een parasomnia, een abnormaal gedrag tijdens de slaap. Dat kunnen eenvoudige, mompelende geluiden zijn, maar evengoed lange toespraken. Meestal praten ze met zichzelf, al gebeurt het af en toe dat ze gesprekken lijken te voeren met anderen.

De helft van alle kinderen tussen 3 en 10 jaar oud voeren gesprekken tijdens de slaap. Een kleiner aantal volwassenen houden nachtelijke gesprekken in bed.

Vaak wordt gedacht dat slaappraten een gevolg is van dromen. Dat is niet zeker, wetenschappers vragen zich nog steeds af of er een verband bestaat omdat spreken zich tijdens elke fase in de slaap kan manifesteren.

Zeker is dat dergelijke conversaties meestal ongevaarlijk zijn. Slechts in sommige gevallen is het een teken van een meer ernstige slaapstoornis of gezondheidstoestand. Bepaalde medicatie, emotionele stress of koorts kunnen ook leiden tot slaappraten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt defne :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zusje deed dit vroeger ook altijd. Ze was vroeger altijd heel erg druk en we dachten dan dat het een soort verwerkingsmethode is van wat ze overdag allemaal had mee gemaakt. Best wel interessant ga je link eens verder bekijken!

Andere antwoorden (2)

Ik prast ook mijn slaap wellicht is het brein bezig met verwerken van een kwestie en dit uit zich sterker dan normaal.

Toegevoegd na 45 seconden:
Ik praat ook in mijn slaap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zegt hij dat je moet slapen in plaats van naar hem te luisteren. ;-)

Maar nu even serieus... bijna iedereen praat in zijn slaap, in je slaap verwerk je alle dingen die je meemaakt...soms horen daar ook bewegingen bij en conversaties. Je articulatie laat misschien wat te wensen over in je droom.

Het is zo simpel als twee keer twee vijf is.