Hoeveel kan je gemiddeld afvallen in 50 dagen? Met gezond/mager eten en 3 x per week een uur cardio trainen?

Ik bedoel geen crashdieet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er uiteraard aan hoeveel overgewicht je hebt. Als je 300 kg weegt kun je meer afvallen in 50 dagen dan wanneer je 70 kg weegt.
Ritsuka
12 jaar geleden
Niet te zeggen, o.a. afhankelijk van:
- begin gewicht
- je voedingsschema
- intensiteit van het sporten Je kunt je doelen beter zetten op het gezonder leven en je conditie verbeteren. Het gewichtsverlies komt vanzelf wel zodra je lekker bezig bent met je schema en goed in je vel zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt van alles af, zoals erfelijkheid, geslacht, leeftijd, klimaat.

Antwoorden (4)

Gemiddeld val je dan zo'n kilo per week af dus in 50 dagen kun je dan zo'n 7 kilo afvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
1 kilo per week is best snel, en na een tijdje afvallen stagneert het vaak, dus dit getal is nogal onrealistisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad uit eigen ervaring. Wanneer je echt goed op je voeding let en veel sport lukt dat
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik zou toch het getal naar beneden bijstellen, als je dit als verwachting hebt, is de kans op teleurstelling omdat het niet lukt groot.
Gezond afvallen is ongeveer 1 pond per week.
Dan kom je na 50 dagen ongeveer op 7 pond uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan vooral te veel afvallen, maar dat ligt vooral aan de hoeveelheden die je gaat eten.
Een halve kilo is netjes, een kilo per week al te veel. Maar dat hangt er natuurlijk ook vanaf of je van 150 naar 80 wil of van 70 naar 60. Vanaf de 150 dan vliegen de kilo's er in het begin af.

Als je verder weinig beweegt is 3 uur cardio per week trouwens niet zoveel,
dan kan je die tijd beter voor krachttraining gebruiken, of een combinatie daarvan:
http://www.slank-en-sterk.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezond afvallen betekent - afhankelijk van de hoeveelheid overgewicht - ergens tussen de kilo per week en de kilo per maand.

Als je drie keer per week een uur gaat trainen en dat daarvoor niet deed, wat tussendoortjes laat staan en wellicht voor mager broodbeleg / slanke maaltijden kiest, (nooit minder dan ca. 1800 per dag), dan zul je, afhankelijk van je startgewicht, makkelijk tussen die kilo en half pond per week kwijt kunnen raken.

Heb je jarenlang stilgezeten, hou er dan wel rekening mee dat je de eerste tijd dat je gaat trainen wat spieren kunt gaan opbouwen, en die zijn zwaarder dan vet, wat betekent dat je relatief minder afvalt dan je zou willen, maar je wordt wel slanker en gezonder. Een centimeter is de eerste weken dan ook eigenlijk maatgevender dan een weegschaal.

Toegevoegd na 58 seconden:
Natuurlijk kun je veel en veel MEER afvallen, vooral als je BMI al boven de 40 is, maar dan is het al snel niet gezond meer. Dat laten we dus maar helemaal buiten beschouwing.