Is het echt zo dat meisjes, als ze eenmaal plassen, (dit) niet meer kunnen stoppen?

Vraag naar aanleiding van een anecdote van Davina McCall (op MTV) dat ze ooit plaste tussen geparkeerde auto's en er toen eentje wegreed, en ze dat beweerde.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Dit is niet waar, je kunt tijdens het plassen spiertjes aanspannen om het plassen tijdelijk te stoppen, ook als vrouw.
Alleen als je gigantisch nodig moet, kan dit erg moeilijk zijn.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben jij een man of een vrouw?
Cryofiel
12 jaar geleden
Precies. Volgens mij geldt dat voor mannen net zo. Als je heeeel nodig moest, kun je het niet/nauwelijks stoppen. Als je redelijk nodig moest, kun je het stoppen, maar voelt het heel ongemakkelijk, en heb je continu het gevoel dat je toch wat lekt. Als je niet zo nodig moest, kun je het stoppen, en kun je in principe een half uur iets anders gaan doen voordat je een tweede poging waagt. Volgens mij is dat voor mannen en vrouwen hetzelfde.
Amadea
12 jaar geleden
Hangt er vanaf hoeveel controle je hebt over je blaasspier. Ik heb het wel eens geprobeerd maar krijg dat écht niet voor elkaar, de tegendruk is groter!
Rieneke1
12 jaar geleden
klopt, +
Ritsuka
12 jaar geleden
@Martine: ik ben een vrouw, hoezo?
Cryofiel
12 jaar geleden
@Amadea, betekent dat niet, dat je te lang hebt gewacht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net als alle spieren kun je ook die spieren trainen.
(Goed voor de seks ook trouwens ;-) )
Amadea
12 jaar geleden
Het zou gevolg kunnen zijn van het tijdens de avondvierdaagse als kind een keer te lang hebben moeten hebben ophouden. Pfoe, wat was dat toen akelig. Sinds die keer ga ik liever zo snel mogelijk lozen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Bekkenbodemspieren zijn inderdaad te trainen, en ik kan je vertellen dat het voor de seks inderdaad wel leuk is :p
Net als met alle spieren zijn er sterkere en zwakke spieren en getrainde en ongetrainde spieren.

Om je plas tegen te houden moet je behoorlijke bekkenbodemspieren hebben.
De bekkenbodem wordt ook wel ‘de handrem van de blaas’ genoemd.
Dat zit bij de meeste meisjes wel goed.
En dan is het vaak nog even oefenen om die plas, als die eenmaal op gang is gekomen, tegen te houden (af te knijpen).

Bij vrouwen die een kind hebben gehad, willen die spieren nog wel eens verslappen en dan moeten er oefeningen gedaan worden.

Ook bij oudere vrouwen, die die spieren niet blijven trainen, kan er verslapping optreden en daardoor
ongewild urineverlies of stressincontinentie.

En, zoals iemand al zei: goed getrainde bekkenbodemspieren kunnen het plezier bij seks vergroten.