Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn rechter ooglid trilt heel vaak onophoudelijk, kleine stuiptrekkingkjes lijkt het wel, hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
922

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het trillen wordt veroorzaakt doordat de kleine spiertjes in je ooglid onwillekeurig samentrekken en ontspannen. Door het samentrekken gaat het ooglid trillen en dit kan een heel vervelend gevoel geven. Het trillen kan een paar minuten aanhouden, maar ook kan het voorkomen dat de klacht een paar dagen aanhoudt.

Een trillend ooglid is in de meeste gevallen het gevolg van (over)vermoeidheid, maar ook langdurend inspannend werk met de ogen kan een trillend ooglid veroorzaken, zoals lezen en te lang naar een PC beeldscherm turen.

Ook stress kan een trillend ooglid veroorzaken. In de meeste gevallen is ontspanning en de ogen rust geven voldoende om het trillen te laten verminderen of te laten verdwijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kan verschillende oorzaken hebben zoals spanningen stress. Gaat vanzelf over
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt ook magnesium tekort hebben, dan kun je dat ook krijgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf heb ik dit ook heel vaak. Ik heb gehoord dat het komt omdat je moe bent. Misschien kun je bij jezelf nagaan of je de laatste tijd een beetje een slaap te kort hebt gehad.
Gewoon een paar nachten goed slapen en dan trilt je oog ook niet meer.. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding